Wpis z mikrobloga

Osoba prowadząca na FB fanpage WroData wrzucił nie tak dawno post z mapą wypadków śmiertelnych we Wrocławiu za lata 2016-2022. Post jest tutaj

Natomiast bezpośredni link do mapy jest tutajhttps://wykop.pl)https://wrodata.shinyapps.io/wrodata_mapa_wypadkw/)

Generalnie zdaniem autora najgroźniejsze miejsca to:
- AOW
- Grabiszyńska
- Legnicka
- Mickiewicza
- Plac Grunwaldzki

Lecąc po kolei:
AOW już jest ograniczenie do 120. Do tego praktycznie co chwila tam są jakieś remonty i zwężenia do dwóch pasów. Nie wiem co jeszcze miałoby się stać żeby poprawić tam bezpieczeństwo.

Grabiszyńska - wyliczone są 3 wypadki z czego
1. To rozjechanie babci przez tramwaj która przekraczała ulicę w złym miejscu
2. Wtargnięcie na czerwonym
3. Dwóch debili w furach na wysokości kolejowej się stuknęło. Jednego podbiło tak że wpadł w przystanek.
Nie wiem co tam jeszcze ma zostać poprawione. Ulice pozwężali jak się dało. Dali przystanki wiedeńskie. Przejścia są już co chwila ze światłami.

Legnicka - 3 na 4 to według mapy wejście na czerwonym przez pieszego. No sorry, ale ciężko żeby tam coś poprawiono jeśli to piesi włażą na czerwonym. Jeśli miasto chciałoby coś poprawić starczy postawić kilka fotoradarów. Od razu byłoby spokojniej. Tylko, że z tego co się orientuje na temat tego żeby się fotoradary pojawiły jest cicho.

Mickiewicza - pytanie jak się zmieni tam ruch po oddaniu AWW. Na ten moment łatwych rozwiązań nie ma.

Plac Grunwaldzki - tam już nie wiem co by miało zostać poprawione. Są światła, są przejścia. Poza tym nawet z mapki nie wynika żeby tam było tych wypadków dużo.

Jak dla mnie to są gorsze miejsca w tym mieście które faktycznie powinny pójść do poprawki.
#wroclaw
Pobierz
źródło: a1
  • 24
@ploki_juhy_rdeswa: No jest głośno dlatego jestem ciekawy czy po prostu ludzie na żołtym na Ślężnej nie przejeżdżają. Generalnie pewnie na każdym skrzyżowaniu nie będzie, ale przydałoby się żeby pojawiło się pewnie w większej ilości miejsc.
że mieszkając w jakimś Jelczu

@puexam: W zasadzie z jelcza już pociągi jeżdżą w bardzo sensownym takcie. Na ten moment nie ma możliwości wciśnięcia większej liczby pociągów bez odbudowy drugiego toru na odcinku Czernica Wrocławska - Siechnice i bez dodatkowych krawędzi peronowych na dworcu głównym.
@Darth_Gohan wg. internetów 1531mm rozstawu z przodu. Jeśli trafi mi się okazja żeby bezpiecznie przejechać tamtędy nieco szybciej to zgram film z kamery. Zupełnie inna sprawa to to, że czepiam się nie przepisowej jazdy 30km/h przez cały odcinek tylko tego, że jedziesz za kimś nawet te 30, a on na 3m przed garbem prawie staje w miejscu. Co do samych mandatów zaś mówię wyraźnie, że nie jest to dobra droga, ale jak
@Viking-: Specjalnie się wczoraj znajomych pytałem. Oni z autami z segmentu D nie są w stanie wziąć między koła tych gówien bo są za szerokie.

Autobusy w stylu Solarisa Urbino mają szerokość 2550 i niewiele mniejszy rozstaw osi. Te progi zwalniające sa robione pod takie grzdyle, a nie samochody.