Aktywne Wpisy
![mk321](https://wykop.pl/cdn/c3397992/mk321_WtgLV7XeE5,q60.jpg)
mk321 +2
#wojna #ukraina #rosja
Jeśli Ukraina amerykańskim sprzętem będzie mogła atakować lotniska w Rosji, bo stamtąd startują samoloty, to czy Rosja będzie mogła atakować lotniska np. w Rzeszowie, bo stamtąd startują samoloty?
https://kresy.pl/wydarzenia/ukraincy-ponownie-zwrocili-sie-do-usa-o-pozwolenie-na-uzycie-rakiet-dalekiego-zasiegu-atacms-na-terenie-rosji/
Ukraińscy urzędnicy zwrócili się do Waszyngtonu z prośbą o pozwolenie na użycie amerykańskich rakiet dalekiego zasięgu ATACMS do uderzenia w lotniska, których Rosja używa do odwetu za wkroczenie do obwodu kurskiego.
Jeśli Ukraina amerykańskim sprzętem będzie mogła atakować lotniska w Rosji, bo stamtąd startują samoloty, to czy Rosja będzie mogła atakować lotniska np. w Rzeszowie, bo stamtąd startują samoloty?
https://kresy.pl/wydarzenia/ukraincy-ponownie-zwrocili-sie-do-usa-o-pozwolenie-na-uzycie-rakiet-dalekiego-zasiegu-atacms-na-terenie-rosji/
![smutny_przerebel](https://wykop.pl/cdn/c3397992/smutny_przerebel_tby8blNGdJ,q60.jpg)
smutny_przerebel +146
Natomiast bezpośredni link do mapy jest tutajhttps://wykop.pl)https://wrodata.shinyapps.io/wrodata_mapa_wypadkw/)
Generalnie zdaniem autora najgroźniejsze miejsca to:
- AOW
- Grabiszyńska
- Legnicka
- Mickiewicza
- Plac Grunwaldzki
Lecąc po kolei:
AOW już jest ograniczenie do 120. Do tego praktycznie co chwila tam są jakieś remonty i zwężenia do dwóch pasów. Nie wiem co jeszcze miałoby się stać żeby poprawić tam bezpieczeństwo.
Grabiszyńska - wyliczone są 3 wypadki z czego
1. To rozjechanie babci przez tramwaj która przekraczała ulicę w złym miejscu
2. Wtargnięcie na czerwonym
3. Dwóch debili w furach na wysokości kolejowej się stuknęło. Jednego podbiło tak że wpadł w przystanek.
Nie wiem co tam jeszcze ma zostać poprawione. Ulice pozwężali jak się dało. Dali przystanki wiedeńskie. Przejścia są już co chwila ze światłami.
Legnicka - 3 na 4 to według mapy wejście na czerwonym przez pieszego. No sorry, ale ciężko żeby tam coś poprawiono jeśli to piesi włażą na czerwonym. Jeśli miasto chciałoby coś poprawić starczy postawić kilka fotoradarów. Od razu byłoby spokojniej. Tylko, że z tego co się orientuje na temat tego żeby się fotoradary pojawiły jest cicho.
Mickiewicza - pytanie jak się zmieni tam ruch po oddaniu AWW. Na ten moment łatwych rozwiązań nie ma.
Plac Grunwaldzki - tam już nie wiem co by miało zostać poprawione. Są światła, są przejścia. Poza tym nawet z mapki nie wynika żeby tam było tych wypadków dużo.
Jak dla mnie to są gorsze miejsca w tym mieście które faktycznie powinny pójść do poprawki.
#wroclaw
źródło: a1
Pobierz@Darth_Gohan: można obarierować aby ludzi prowadzić jak bydło przez labirynt do przejścia dla pieszych ;)
Tylko tam miasto zrobiło to co niby powinno. Jest ograniczenie prędkości do 30. Są dołożone śpiące policjanty.
Aleja Jana III Sobieskiego / Bolesława Krzywoustego tylko, że tam z tego co pamiętam w planach jest pomiar odcinkowy więc będzie w końcu
Jaworzno nie dość że jest znacznie mniejsze to o skali tej mniejszości mówi to że przez to miasto przechodzi DK o obciążeniu 15 tys samochodów dziennie, a do tego ta droga będzie przebudowana w nowym śladzie tam gdzie jest najbardziej kolizyjna
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/przebudowa-dk79-w-jaworznie-dzieki-rzadowemu-wsparciu-staje-sie-faktem
15 tysięcy dziennie. To mniej więcej tyle ile wynosi dzienne obciążenie samej tylko Ołtaszyńskiej. Łapiesz, tam wydzielona droga krajowa z może trzema skrzyżowaniami kolizyjnymi w miasteczku, a u nas droga rangi osiedlowej z ograniczeniem 30 i regułą prawej
Gość włączył AOW więc tez je skomentowałem. Jak dla mnie AOW też nie powinna być brana pod uwagę.
Mi nie chodzi nawet o spowalnianie infrastruktury tylko w końcu żeby te limity były realne i tak jak pisałem wyżej. Żeby nie było sensu jeździć znacznie szybciej bo jednak trafisz
Ale zakładając na razie to, że nie jest, to zwróciłbym uwagę na to, że do wypadków nie dochodzi tam gdzie jest wysokie natężenie
@Darth_Gohan: pomiar odcinkowy
Generalnie też by trzeba było dostać w tych danych info w jakich godzinach te wypadki były. Bo np. masz nawet na skrzyżowaniu Ołtaszyńskiej / Zwycięskiej gdzie tam naprawdę przecież jest praktycznie zawsze zabite.
@Wychwalany Tam prędzej sens by miało postawienie radarów sprawdzających odległość między autami. To jest większy problem tego miejsca. Jazda na dupie. #!$%@?ących
@Darth_Gohan: jak cicho? Wrzucili kamerki na bystrzyckiej, jebią mandatami to się wrzawa taka podniosła jakby to jakieś Lex Tusk było. A jeżdżę tam codziennie rowerem i już widać że jak się przełącza na żółte to zamiast redukcja-i-#!$%@? to jest wyhamowanie przed pasami.
Całe dwa skrzyżowania :) Faktycznie jak na 3 miasto w Polsce świetny wynik.
@Darth_Gohan ciekawa inicjatywa chociaż jak widzę autor peja chciałby wszędzie zmniejszać prędkość co nie jest wcale rozwiązaniem. Obiektywnym było by podać np. ile w mieście jest kolizji spowodowanych nadmierną prędkością, a ile zwykła nieuwagą, czy niezrozumieniem przepisów drogowych. Co do rozwiązań inżynieryjnych to zwykle są
@Iudex @Darth_Gohan: Właśnie się przyjrzałem tej mapce, jeśli to prawda to ja nie mam pytań jakie policjanci mają dane .... .... ...
Tam rowerzysta wjechał pod tramwaj. https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/118366/Wroclaw-Tramwaj-smiertelnie-potracil-rowerzyste
Już nie wiem jak to oficjalnie się skończyło bo nie mogę znaleźć informacji: rowerzysta wjechał na przejście dla pieszych czy wcześniej nie ustąpił pierwszeństwa na ścieżce rowerowej? Nie ma to znaczenia, i tu i tu pierwszeństwo miał pojazd szynowy. Gdyby to było kawałek dalej na jezdni to i tak pierwszeństwo miałby samochód. Jeśli tak są tworzone oficjalne statystyki to ja
źródło: obraz_2023-05-30_171440492
PobierzTak naprawdę to i tak we Wrocławiu jest bardzo bezpiecznie. W 100% nigdy nie uda się wyeliminować bo niektórzy są jak zombie, wchodzą pod jadący tramwaj albo auto. Zarówno samochody jak i komunikacja miejska musiała by jechać 15km/h żeby wyeliminować 100% wypadków.
Jedyne co można by poprawić to dać więcej przejść aktywowanych przyciskiem lub czujnikiem ruchu bo to widać, ze ludziom
@Viking- Kolejny raz się upierasz, że po tych śpiących policjantach przejedziesz 50 albo nawet 100. Naprawdę weź kamerkę i mi nagraj jak tam nie hamujesz. To są jedne z gorszych progów w mieście. Nie wiem jak szerokie musisz mieć auto żeby Ci je wzięło między koła bez żadnego problemu.
Jak masz auto które nie jest szerokie i wielkie to tego nie zrobisz zwyczajnie.
@Darth_Gohan: no właśnie w porównaniu do innych miast mało. Na pewno zmniejszyły by one częstość dojeżdżania do pustych przejść.
Właśnie na tych aktywowwanych na przycisk najczęściej ludzie wciskają. Czekają. Nic nie jedzie i nie czekają na zielone. Przechodzą. Auto dojeżdża i nagle się okazuje, że jest czerwone dla auta, a przy przejściu nikogo nie ma.