Wpis z mikrobloga

@ainam102: @spider19447 @Bloodhorn Wy macie jakiś problem ze sobą skoro samochody na baterie wam tak przeszkadzają xD

Gasili go całe DWIE GODZINY i nie potrzebowali kontenera :D

Overall, EVs are about 0.3 percent likely to ignite, versus a 1.05 percent likelihood for gas cars, according to the Bureau of Transportation Statistics and the National Transportation Safety Board compiled by Auto Insurance EZ last year.

Idźcie w #!$%@? bo nie da się
@PiotrFr: biorąc pod uwagę jak chaotycznie jest to napisane, to już nie wiem czy pomyliłem się ją czytając, czy autor artykułu interpretując automatyczne tłumaczenie. Druga sprawa, to wspomniane mimochodem, że do badania brali uwagę również podpalenia, czego akurat w Szwecji nie można pominąć, a to na pewno koreluje proporcjonalnie z udziałem danego typu auta w ogólnej liczbie samochodów.
Jak Wiesiek spaliniaka potrafi ugasić to elektryka też da radę, nie martw się.


@Zielonkamimowoli: udajesz czy taki się urodziłeś? Od jakiś 2 lat mamy 1 kontener na cały kraj więc tu nie chodzi czy da radę tylko czy będzie miał czym bo jeśli to by było takie tanie to raczej już każde województwo by to miało. Poza tym takiego kontenera nie użyjesz w ciaśniejszych miejscach jak parking podziemny.
@XyzykDX: Choć zapewne jest w tym ciut prawdy to to "badanie" jest zupełnie nieobiektywne i nie powinno być używane jak argument.
Choć 0,004 do 0,08 wygląda super, użyli nawet stwierdzenia, że dotyczy to wszystkich samochodów (to na plus) to jednak poprzez fragment "Szwedzi w zeszłym roku odnotowali ok. 3 400 pożarów (oraz podpaleń) samochodów." można to wyrzucić do kosza.

Aby takie badanie było w miarę obiektywne powinno :
- nie zawierać
@XyzykDX: w elektrykach "pali się" ogniwo a raczej zachodzi proces chemiczny którego nie można powstrzymać. A w spalinówkach co się może palić? Jak jest instalacja elektryczna stara i gdzieś pójdzie "spinak" to zapali może kabelki. Ogień do ugaszenia zwykła gaśnicą. Do tego raczej w starych autach bo nowe mają bezpieczniki i dobrą instalację.
@XyzykDX: To teraz tak.

Ile aut elektrycznych to zupełnie nowe fury/?

Ile aut spalinowych to tak naprawdę starsze auta, które niekoniecznie były naprawiane zgodnie ze sztuką?

Dodajmy do tego, że w tej samej Szwecji mimo tego jak rzadko się palą auta elektryczne dostały one zakaz wjazdu na niektóre promy bo zwyczajnie jak zaczną się jarać nic z tego promu nie zostanie.

Twierdzenie, że elektryki są znacznie bezpieczniejsze od aut spalinowych na
@XyzykDX ciężko wyciągnąć jednoznaczny wniosek z takiej statystyki bo:
-elektryki to nowsze pojazdy z niskimi przebiegami. Po ulicach nie jeżdżą dwudziestoletnie tesle, a nawet hybrydy. Są przez to mniej awaryjne, zazwyczaj prawidłowo serwisowane, mają więcej systemów bezpieczeństwa.
-są to pojazdy droższe i słabo dostępne na rynku wtórnym, więc nie jeżdżą nimi młodzi kierowcy którzy powodują najwięcej wypadków. Dodatkowo nie przyciągają fanów BMW, Audi i Mercedesa, tylko raczej biznesmenów i zamożne rodzinki.
-robią