Aktywne Wpisy
Janusz_Rekina +191
Chciałem poszukać co niemcy piszą o powodzi. Nie spodziewałem się że znajdę takie złoto. W komentarzach walka smutnoniemców z fajnoniemcami. Kłócą się bo w artykule użyto polskiej nazwy #wroclaw XDD
https://www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen/2024-09/hochwasserlage-zusammenfassung-sachsen-polen-slowakei-oesterreich
#powodz #niemcy
https://www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen/2024-09/hochwasserlage-zusammenfassung-sachsen-polen-slowakei-oesterreich
#powodz #niemcy
Moseva +111
Ale jeśli miałbym kupować jakieś nowsze auto, które wiem, że będzie świetnie jeździło w LPG wybrałbym Danusię.
Ale nie taką polską... Po cholerę płacić 40k za nędzne 1.6 z PL czy z DE, które może już gnić. Grom wie też, jaki miało serwis.
Nie lepiej pójść w coś... egzotycznego? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Renault Duster wychodził z silnikiem 2.0 F4R, który posiada moc 130km. Fajna i dynamiczna jednostka w połączeniu z 4 biegowym automatem da choć trochę przyjemności z jazdy. Rynki sprzedaży to m.in. RU, BY, ale też... ZEA ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Silniki te były też montowane w Lagunie 3, Megane 2, Lagunie 2 - części dostępne od ręki. Hydrauliczna regulacja zaworów oraz pośredni wtrysk paliwa to idealne warunki do instalacji LPG. Silniki te fabrycznie wychodziły z gazem, świetnie to znoszą.
Import aut z ZEA zazwyczaj kojarzy się z luksusowymi autami, bo jeśli ktoś Ci rzuci "ściągnąłem auto z Dubaju" to przyznaj, w głowie masz jakieś superauto.
A tu Danusia XDDDDDDD
Podliczając koszty zakupu auta, opłat celnych, podatków, importera wychodzi... ciut mniej niż za dobrą Danusię z rynku europejskiego czyli w granicach 32-40k (10-15k auto, podatki, importer, tłumacz przysięgły, procedury rejestracyjne oraz homologacyjne). No ale masz auto z Dubaju ( ͡º ͜ʖ͡º)
Taguję #ciota bo może da to komuś natchnienie do takiego zakupu. Jest to ciekawa alternatywa.
#samochody #dacia #duster #renault #francuskie #motoryzacja #autozdubaju #lpg
@Zjem_Ci_nos:
Takie połączenie to mogło uchodzić za "dynamiczne" co najwyżej w latach '80. ( ͡º ͜ʖ͡º)
A do tego służy to auto - do przemieszczania się z punktu A do
Przebieg 160k, 2.0 F4R, automat, ZEA, 15246zł po przeliczeniu
@Zjem_Ci_nos: a jak to jest z importem aut z AE? z tego co wiem specyfikacja to GCC, trzeba coś homologować wymieniać, nie wiem licznik lampy?
albo w przypadku aut typu Honda Accord IX która w EU nie była sprzedawana ze względu na emisję spalin a po OLX widzę takie
Przez lata przerobiłem trochę aut, wcale nie sportowych (max Omega B FL kombi 3.0 V6 211KM w manualu, min Astra F 1.4 8V 60 KM) i moim zdaniem przy mocy tego Dustera, szczególnie z czterobiegowym automatem jazda jednak męczy. Trzeba planować każde wyprzedzanie, nie ma tego komfortu dynamicznego włączenia się do ruchu czy rozpędzenia na wjeździe na autostradę czy S-kę.
Od ostatnich kilku lat jeżdżę Superbem III 1.8 180KM z DSG7 i to moim zdaniem taki "sweet spot" na nasze drogi a ma tylko 8 sekund do 100 km/h. Żaden z niego demon szybkości ale żwawo rusza, nie ma problemu z szybkim i bezpiecznym wyprzedzaniem, da się przycisnąć na autostradzie od tempatu ustawionego na 140 km/h aby wyprzedzić TIRa kiedy w lusterku na horyzoncie widzimy w-------e BMW czy Audi jadące na limicie i nadające długimi "w---------j" w alfabecie Morse'a.
W kontraście, tak porównywalnie do wspomnianego modelu miałem 307SW 2.0i 140KM w pięciobiegowym manualu a znajomy ma do dziś 407 2.0 HDI 140KM w czterobiegowym automacie i jazda tymi autami gdziekolwiek dalej niż po bułki to był dramat. Zero zapasu mocy i zaufania do tego, że auto da radę sprawnie wykonać manewr, w tym 307 na autostradzie przy 140-150 km/h głośno w kabinie jak cholera bo na V biegu przy 150 km/h silnik ma już 4500 obrotów a 407 kumpla zduszone automatem praktycznie wykluczało wyprzedzenie czegokolwiek szybszego niż ciągnik albo rowerzysta o ile nie mieliśmy przed sobą dwóch kilometrów prostej jak pas
Poza tym - zwykły przegląd. Liczniki są w KM/h, tak samo przebieg. Może być też do wyłączenia w UCH opcja "nadmierna prędkość w emiratach arabskich" bo może piszczeć powyżej jakiejś prędkości i to tak naprawdę tyle.
a normy spalin?
nie wiem czy GCC ma lampy jak US ale zawsze sie zastanawialem czy dla aut nie produkowanych na UE (np fajne tanie autko Nissan Sentra) istnieją ich EU odpowiedniki, czy ktoś to w ogóle produkuje :)
ogólnie dzięki
S-kami również
Ewentualnie jakby mieli wpisywać to Euro 5.
Nie wiem czy Sentra w ogóle mogła by być zarejestrowana w PL. Musiałbyś homologować lampy i rzeźbić je we własnym zakresie.
Jasne, da się jeździć z każdą mocą ale jak ma się wybór, to lepiej mieć ten zapas, dla spokojnej głowy. W moim wypadku może trochę "rozpieściło" mnie Mondeo Mk3 2.5 V6 170KM a potem ta Omega przez które zmieniłem nawyki na trasie. Jak wygniła i przesiadłem się do 307 to była tragedia, bardzo szybko zapadła decyzja że czas na coś żwawszego. Teraz zwykle jeżdżę tak, że mam ustawiony tempomat
@Izanagi013:
Chociażby w przypadku wyjazdu z osiedlowej podporządkowanej bez sygnalizacji na ruchliwą drogę. Jak masz czym się odepchnąć to kierowcy na drodze z pierwszeństwem nawet nogi z gazu zdejmować nie muszą, jak nie masz to albo kwitniesz 10 minut aż pojawi się odpowiednio duża luka albo zmuszasz pozostałych do zwolnienia (czyli właściwie wymuszasz pierwszeństwo). Odpadają nerwy towarzyszące analizie
@Zjem_Ci_nos: oka dzięki czyli lepiej coś co ma jednak odpowiednik EU
@pablito1988 byłem kilka razy w AE, masz firmy pośredniczące poszukaj w google. lecieć tam absolutnie nie musisz
byłem tam kilka razy, nawet w Sharjah w dużym komisie samochodowym, bardzo dobrze utrzymane auta ze względu na klimat, jakość dróg