Wpis z mikrobloga

Podziwiam ludzi którzy jeżdżą po kilkaset kilometrów. Ja mimo ze sporo sobie jeżdzę i robię dobrych kilka tysięcy kilometrów rocznie na rowerze to najwięcej na raz przejechałem 70km. Zajęło mi to z 4 godziny z przerwami, pamiętam ze wróciłem cały przepocony, spuchniety na twarzy i czułem się potem cały dzień jak przebita dętka. Ale samą wyprawę miło wspominam i w tym roku chciałbym przejechać pierwsze 100km. Jakieś rady jak robić dłuższe dystanse na takim rowerze?
#rower
heez - Podziwiam ludzi którzy jeżdżą po kilkaset kilometrów. Ja mimo ze sporo sobie j...

źródło: temp_file.png233280527692695735

Pobierz
  • 18
@heez nie znam się to się wypowiem, nigdy setki nie zrobiłem :)
Ale najbardziej moim zdaniem ma znaczenie teren w jakim jedziesz. 50km po płaskim to żadne wyzwanie, tyle samo w górach to już potężna wyjebka. Dalej to rower, opony, kondycja.
@heez: Hexagon R6 to mój pierwszy rower, na którym zrobiłem pierwsze 100 km. Ustaw dobrze siodło, zabierz wodę, kanapki i ruszaj przed siebie. Upewnij się czy wszystko w rowerze działa bez oporów, żeby niepotrzebnie nie tracić sił na walkę ze sprzętem.
@patusiacipusia: najważniejsza jest trasa, całe życie mieszkałem na Mazowszu i trasy 80 km robiłem co drugi dzień . Teraz mieszkam w terenie pofałdowanym i po pierwszej trasie narysowanej palcem na mapie wiem ze to bez sensu. Przejechałem z 10 km i miałem dosyć, kilka razy prowadziłem rower a na drugi dzień miałem zakwasy jakbym nigdy nie jeździł. Opracowałem dobie trasę bez ostrych podjazdów i jej się teraz trzymam. Szacunek do „górali”
@heez Chyba to jest do wyrobienia.
W poprzednim życiu potrafiłem się zebrać w 10 minut I przjechać 80km. Teraz od 6 lat nawet łącznie 100km chyba nie zrobiłem i nie zrobię.

Jedyna rada to taka ze trenuj małe odicnki co 2 dni po 20km, tak na luzie aż w końcu zaczniesz robić trasy 60+ bez problemu.