Wpis z mikrobloga

Mirki a zwłaszcza #programista15k. Potrzebuje pomocy, jestem 30 letnim facetem z dwójką dzieci i żoną. Jestem z wykształcenia inżynierem automatykiem i skończyłem studia managerskie na poziomie magistra. Mam 9 lat doświadczenia w branży produkcyjnej, chwilowo jestem inżynierem (manufacturing engineer) w zespole r&d w Niemczech w dość dużej firmie produkcyjnej. Zarobki na poziomie 13-15k brutto w zależności od miesiąca. Powiedzmy jestem w stanie w ciągu 3 lat przejść na wypłatę w euro w tejże firmie, wtedy będzie to ok. 4-5k euro na rękę miesięcznie. Z tym że! Wypaliłem się w swoim zawodzie, nie jara mnie już nic w tej branży, doszedłem do ściany rozwoju. Klepie projekty, wdrażam produkty, linie produkcyjne, stawiałem fabrykę. Problem w tym ze naprawdę uważam że doszedłem do granicy i jedyne kierunki rozwoju dla mnie to albo konsultant albo kierownik. Oba nie są dla mnie atrakcyjne. Stąd po uzgodnieniu z żoną podjąłem decyzję o przebranżowieniu się. Na studiach programowałem, w trakcie pracy programowałem, dzisiaj namiętnie uczę się pythona, uczę się go od początku roku po ok. 8 godzin dziennie, książki, kursy, zadania na necie, projekty. Ale problem w tym że nie wiem czego dzisiaj oczekuje rynek od ludzi którzy wchodzą jako nowicjusze. Przeglądam oferty pracy i wymagania dla mnie niezrozumiałe. Czy jesteście w stanie polecić jakiekolwiek przykładowe projekty które pozwolą mi oprócz samego programowania nauczyć się również CI/CD nabyć doświadczenia z kontenerami, współpracy z bazami danych. Generalnie potrzebuję przeglądu oczekiwań, rozumiem że praca programisty to nie jest tylko klepanie kodu ale przede wszystkim poruszanie się w tych środowiskach. Potrzebuję znać pakiet "wymagań" i pomocy gdzie się można tego nauczyć. Może macie jakieś lektury do polecenia? Generalnie planuję na początku przyszłego roku rozpocząć poszukiwania pracy jako drugi etat (na pół etatu na początku) i dałem sobie rok na to aby naprawdę skrupulatnie i dobrze jakościowo prz