Wpis z mikrobloga

@IceShandy: No i co z tego? EV-oszołomy będą mówić, że technologia jest w pełni dopracowana i to jest zdecydowanie dobry pomysł, by w obecnej sytuacji podjąć decyzję o banie na spalinówki za 12 lat xD

Do bogatych ćwierć inteligentnych gadżeciarzy i tak to nie dociera, a reszta ludzi zdaje sobie sprawę, że zasięg i/lub ładowanie są krytycznym problemem i żadne podchody z pv na balkonie czy gniazdkiem przy lampie ulicznej nie
@PiotrFr: zasięg przy prędkościach 120km/h+ leci na łeb, więc dość szybko trzeba znależć gdzieś w trasie odpowiednio szybką ładowarkę i poczekać godzinkę, żeby się naładowało do 80%.

Wspaniała technologia.
ale dalej nie tłumaczy to tych +2.5h


@PiotrFr: jechałeś kiedyś do Zakopanego?

Na 1000km autostradą ładowania wyszły mi w sumie godzinę


#takbyloniezmyslam, tylko jechałeś sam, powoli, z wiatrem, za tirem, w Niemczech, akurat jak było ciepło, ale nia za ciepło... aha, no i sucho.
@PiotrFr: przy prędkości 130km/h mało który BEV (poza EQS i niektórymi Teslami) daje radę zrobić w dobrych warunkach więcej niż 300-320km - a i te pozostałe robią okolice 400-420. Więc na trasie 1000km potrzevne są minimum 2 ładowania - ale załóżmy, że przyfarciłeś i znalazłeś 2 odpowiednio szybkie ładowarki akurat w miejscach, gdzie były potrzebne. Ta godzina to była trochę z hakiem, nie?
@bidzej: bo to wymaga innych nawyków. Jak chcesz dojechać szybciej to trzeba ładować częściej a nie dojeżdżać na 0

przyfarciłeś i znalazłeś 2 odpowiednio szybkie ładowarki akurat w miejscach, gdzie były potrzebne. Ta godzina to była trochę z hakiem, nie?


Żaden fart, po prostu nie mieszkam w Polsce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
I nie 3x równo 20min, przy 250kw wystarczy
@bidzej: Przecież 22kW nie służy do ładowania w trasie. Takie coś to się na noc zostawia.

@PiotrFr Przypadkiem i4 nie ogranicza szybkiego ładowania jeśli ładujesz się trzeci raz danego dnia? Zdaje mi się, że Bjorn Nyland coś takiego pokazywał.

Dzisiaj jechałem sam, nie wiem jaki był wiatr. Temperatura była od -4 do -2. Przejechałem 170 km praktycznie całą trasę 140km/h i miałem 36%. To przy tej prędkości daje ponad 250km. Przejazd
@Yelonek:

Przypadkiem i4 nie ogranicza szybkiego ładowania jeśli ładujesz się trzeci raz danego dnia? Zdaje mi się, że Bjorn Nyland coś takiego pokazywał.

Nie wiem, ale niemieckie mają dużo problemów z tego co kojarzę.
Masz TM3?
@PiotrFr: TM3 RWD. Dla sprawiedliwości dodam, że startowałem z ładowarki, więc miałem ciepłe auto.

Filmik Bjorna w którym opowiada o spowalnianiu szybkiego ładowania przez BMW i4, ale to i tak by nie wyjaśniało 8h.
To chyba była parada, a nie zwykła jazda. Na drogach krajowych średnia 50km/h to ok, ale na autostradzie to spokojnie 100km/h.
Yelonek - @PiotrFr: TM3 RWD. Dla sprawiedliwości dodam, że startowałem z ładowarki, w...