Wpis z mikrobloga

@PiotrFr:
Patrzac na zasiegi…
Jadac rodzina 600-900km na wakacje samochodem Cos, co zajmuje spalinowym 1 dzien - elektrycznym 2 dni + hotel + jeszcze trzeba miec gdzie naladowac, wiec nie kazdy hotel.

Nikt mnie nie przekona do auta elektrycznego bez ladowania/wymiany baterii w 5 min. No niech strace - w 20. W dowolnym miejscu dowolnego kraju.
@taju Wymiana się nie przyjmie, ale na lądowanie w 20-30 minut co 200km już jest tylko nie w Polsce ale u nas też tak będzie można za parę lat więc wtedy się przekonasz
@taju:

Jadac rodzina 600-900km na wakacje samochodem Cos, co zajmuje spalinowym 1 dzien - elektrycznym 2 dni + hotel + jeszcze trzeba miec gdzie naladowac, wiec nie kazdy hotel.

Szanuję Cię ale gadasz bzdury ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Skąd te 2 dni?

niech strace - w 20

I tyle to trwa.
W październiku jechałem TMY do Paryża (500km) tam i z powrotem. Jedno lądowanie w Le Mans
@taju: Ja rozumiem, że w Polsce sieć ładowania kuleje, ale w krajach cywilizowanych naładowanie Tesli od 20 do 80% zajmuje 20 min na superchargerze. Nie musisz brać hotelu ziomuś :)
Ile jeszcze skrajnych sytuacji podasz przeciwko elektrykowi? W końcu dystanse po 400-500 km robisz codziennie.
Prawda jest taka, że dla 90% społeczeństwa ładowanie w nocy w domu pokrywa wszystkie potrzeby. Dojazdy do pracy, jazda po okolicy itp. Jak trzeba raz na
gonzo91 - @taju: Ja rozumiem, że w Polsce sieć ładowania kuleje, ale w krajach cywili...

źródło: Screenshot 2023-03-11 094856

Pobierz
@taju: nie używam jeszcze. Jechałem z ziomkiem jego Y. Też byłem sceptyczny na takie trasy. Ale wychodzi, że jadąc do Polski to max 3h na lądowanie w trasie. I tak z dzieciakami się więcej zatrzymuje (pomijam, że i tak latam samolotem xD)
No na Superchargerze to na 250-300km autostrady wystarczy te 20 min
@gonzo91: widze, ze w temacie.
Pytanie: czy takie szybkie ladowania maja wplyw na zywotnosc baterii?
I jak to jest wlasciwie z tymi bateriami i ich zywotnoscia przy zwyklym ladowaniu i uzytkowaniu?
@gonzo91:

Ja rozumiem, że w Polsce sieć ładowania kuleje

Właśnie. Według GPS wychodzi, że chcąc jechać do Polski, od Berlina muszę oszczędzać prąd, bo mimo mieszkania prawie 200km od granicy jest pustynia xD
@taju:

czy takie szybkie ladowania maja wplyw na zywotnosc baterii

W teorii tak ale to zależy od baterii. Tesla pokazuje, że ich to nie dotyczy. TMS M
mają 10 lat i ciągle lądują na SC, bo mają za darmo
@taju: Szybkie ładowanie jest "brane pod uwagę". Po to masz system dbający o odpowiednią temperaturę baterii w czasie ładowania i użytkowania. Tesla uważa, że nie będziesz potrzebował wymiany baterii w cyklu życia samochodu. Wg ich statystyk po 200k mil (300k km) baterie w Tesli pokazują ok 90% zasięgu.
Poniżej wrzucam Ci badanie świeże, nie prowadzone przez Tesle (żeby nie było, że oszukujo). I nie wygląda to wcale gorzej od tego co
gonzo91 - @taju: Szybkie ładowanie jest "brane pod uwagę". Po to masz system dbający ...

źródło: tesla_battery_mileage_4

Pobierz
@taju: prawdopodobnie nigdy nawet nie widziałeś samochodu elektrycznego, a jak ktoś o nich rozmawiał to siedziałeś 3 stoliki dalej, więc wytłumaczę Ci te "2 dni" na moim przykładzie. 5 rok jeżdżę samochodem elektrycznym. Trasa Bielsko-Biała-Gdańsk, jedno ładowanie 20-30min w okolicach Łodzi - tyle potrzeba, żeby tam zajechać. Co kwartał jeżdżę do Brukseli, Bielsko-Biała-Bruksela wychodzi sumarycznie 15-16h, jest to dystans ~1400km, samochodem spalinowym ten sam dystans pokonuje się około 12h, więc spędzam
@mousepl:

Takie rozwiązanie już jest, NIO posiada stacje wymiany baterii - jest ich coraz więcej, ale jeszcze nie w Polsce.

Tylko problem w tym, że i tak mało kto na to pójdzie, jedynie ci co naprawdę dużo jeżdżą, bo inaczej się nie opłaca
@taju: super chargery to złoty standard ładowania. Jesli tylko masz je na trasie i nie sa załadowane to zrobienie stopa co 2-3h idealnie zgrywa sie z ładowaniem na SC.

Daniel grzyb zrobił filmik o degradacji baterii. Ładuje tylko na sc i zrobił bardzo duzo km. Degradacja to 12%.

10% degradacji jest stosowane za pewnik, natomiast kolejne procenty dodając baardzo powoli.