Wpis z mikrobloga

@taju na SC w niecała godzinę naładujesz baterie do połowy, więcej się nie opłaca bo potem zgodnie z krzywą prędkość będzie spadać. tutaj masz SC V2 i V3 a V4 ma mieć 350kW z poprawioną krzywą dla 4680. oczywiście Polska jest sto lat za murzynami w kwestii ilości SC plusem może być jedynie to że wszystkie nowe SC V4 mają być najpierw montowane właśnie w Europie.
mepps - @taju na SC w niecała godzinę naładujesz baterie do połowy, więcej się nie op...

źródło: temp_file.png3215194533080855245

Pobierz
@PiotrFr: masz rację, wszystko jest kwestią ceny. Niektórzy przerabiają auta na LPG, żeby było taniej. Inni zmieniają auto na małolitrażowe, jeszcze inni szukają tańszych stacji benzynowych/ładowania. Ja mam jeszcze darmowe ładowanie w aucie, więc wolę jechać dłużej i za darmo, niż płacić.
@PiotrFr: toż to jak za darmo, ja w PL muszę wydać 2x tyle na szczęście o tyle dobrze że połowę VATu mogę odliczyć ale duża część polaków zapłaci 2x więcej niż francuz który zarabia 4x co oni ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Kupamilosci: 30% ale rozumiem.
Zresztą wiele rzeczy w Polsce jest tak po prostu droższych. Ze względu na mniejszą sprzedaż, "luksusowosc". Bo na zachodzie praktycznie każdą pracującą rodzinę stać na te 34k więc cena musi być rozsądna. W Polsce Tesla jest dla bogatych, więc można dołożyć trochę do ceny
@mousepl: wszystko fajnie. Ale to działa tak dobrze bo samochody elektryczne stanowią 0,2% wszystkich samochodów w Polsce. W Niemczech 4% nawet w Norwegi jedynie 20%,wiec większość Norwegów ma 2 samochód spalinowy na trasy.
Teraz co się stanie gdy wszyscy będą mieli elektryki i będą chcieli w tym samym czasie pokonać trasę 600km-700km (majówka, początek wakacji, 1 listopada, Boże Narodzenie)
Kilka milionów ładowarek 150kW będzie musiało działać jednocześnie?
@Yelonek: klimatyzacja jaką ma moc, 3Kw max5Kw
Więc taka ładowarka to 40 klimatyzatorów
Rozumiesz że żadna sieć tego nie wytrzyma?
Auta na akumulator mają swoją niszę (jazda po mieście gdzie dzięki rekuperacji są oszczędniejsze od spalinowych) wmawianie ludziom że elektryki są super na trasy to fanaberie ekologów
@Kalosz667: Moja klima ma teoretycznie 6kW (ale oczywiście nie działa z pełną mocą cały czas). Mając 6kW przez 8h to 48kWh czyli ponad 200km licząc 20kWh/100km (zawyżając, bo to okrągła liczba i przewidujemy straty na ładowanie).