Wpis z mikrobloga

luty 2022 - najtańsza #dacia sandero 40 900 zł.
marzec 2023 - najtańsza #dacia sandero 62 900zł

nieco ponad rok temu odbierałem swoją dacię sandero w #lpg i prawie w najwyższym wyposażeniu (brak alufelg i nawigacji) za 60 700 zł.

dziś za te pieniądze nie kupiłbym najgorszej wersji, która poza kierownicą i kołami nie oferuje zupełnie nic.

#inflacja #samochody #motoryzacja
Antidotum119 - luty 2022 - najtańsza #dacia sandero 40 900 zł.
marzec 2023 - najtańsz...

źródło: temp_file.png3731660658685569057

Pobierz
  • 199
@Antidotum119: Polecam przejść się do salonu skody i porównać fabię do sandero. To jest przepaść jakościowa i ergonomiczna. Nie hejtuję dacii bo szanuję, jak ktoś je kupuje z pełną świadomością, ale te marki dzieli zauważalna gołym okiem różnica. Jest to też uwzględnione w cenie. W moim odczuciu, obecne modele skody nie różnią się jakością od VW. Mówię to jako osoba, która na co dzień jeździ VW, Seatem i Skodą, a w
@Antidotum119: Pamiętam jak w ostatnim normalnym, cudownym roku 2018 miałem zamiar kupić nowego Dustera. RIGczowo doposażona wersja była po jakieś 50k. Potem przyszły zmiany, covid, świat się #!$%@?ł. Dwa lata temu odwieżyłem temat a tam mój egzemplarz stał już po 80k... pamiętam jak kłóciłem się z gościem z Carrary który ciągle mi wmawiał że to ciągle najtańsze auta na rynku i że to półprzewodniki tyle kosztowały... Jak mu pokazałem stary cennik
wtf? Dacia, Skoda i inne tanie marki to z reguły samochody bezawaryjne, bo mają słabe wyposażenie, więc elektronika nie ma się co #!$%@?ć, i proste jak budowa cepa, nieawaryjne układy napędowe, które mają mało mocy więc nie sa wysilone. To wlaśnie marki "premium" jak Mercedes, Audi, BMW itd. się jebią na potęge, bo mają dużo technologii która się #!$%@?, i mają mocne i skomplikowane silniki.


@Gaahl75: do tego taka Skoda wie
@Antidotum119: tanie jeździdło i tanie w eksploatacji, ja mam osobisty uraz do Dacii, byłem światkiem wypadku, droga wojewódzka skrzyżowanie z drogą gminną, dacia włączając się do ruchu wymusiła pierwszeństwo i wbił się w nią VW, dacia się rozpadła na pół a wrak wyglądał koszmarnie. Najlepsze jest to, że jak podbieglismy do resztek auta to kierująca leżała sobie na łące, w pełni świadoma i wyszła bez większych obrażeń xd
I teraz pytanie co spowodowało takie wzrosty.


@cwlmod: W dużej mierze brak półprzewodników na rynku. Fabryki aut notorycznie zmuszone są ograniczać produkcje z powodu ich braku. Prawdopodobnie jeżeli Dacia kosztuje 60 tys zł, a BMW 180 tys, to nie znaczy, że do produkcji BMW potrzeba 3x tyle półprzewodników co do Dacii. Dlatego cena Dacii wzrasta bardziej.
@Antidotum119: mam kilka Dacii w rodzinie. Duster benzyna z 2019 r., przebieg symboliczny cos 30kkm, jako tako się trzyma. Duster z 2012 dCi, 130 kkm, mechanicznie dzielny, nic się nie dzieje, ale buda jest mocno rozklekotana, siedzenia skrzypią, drzwi walą jak w stodole, wycieraczki nie są ścierają szyby nawet z nowymi piórami. Po tych autach widać taniość i oszczędności jakościowe. Dowolne auto niemieckie, nawet 20 letnie (dla porównania stare Galaxy TDI)
To jest przepaść jakościowa i ergonomiczna


@blackrei089: być może jakościowo skoda wypadnie lepiej (z przepaścią to bym nie przesadzał), ale ergonomia? Co masz na myśli?

Audi akurat jest znane z problemów z silnikami benzynowymi ale w Mercedesie czy BMW nie słyszałem o niczym do czego można się #!$%@?ć


@Cotamslychacnatymwykopie: nie ma najmniejszego sensu rozpatrywanie awaryjności silników per marka samochodu. Każda, dosłownie każda znana marka samochód miała zarówno bardzo udane jednostki
@Jabby: 2023 a ludzie dalej nierozumieją, że są pewne powody, dlaczego ludzie biorą nowe auta (np. Finansowanie, jdg, gwarancja itp.) zamiast używanych xD

@Antidotum119 Ja w Sierpniu 2022 brałem BMW 4, cena katalogowa 292k, teraz ta sama konfiguracja 335k xD (co prawda rabat ciut większy ale to i tak duża róznica) za auto, co w sumie przeszło z lepszych fizycznych przycisków na tabletoze, dlatego nadal jestem na plus, mimo że leasing