Wpis z mikrobloga

Cześć, mam zamiar wziąć w leasing auto używane o wartości ~100k (maks 5latek, raczej 2019)
Jestem na ryczałcie 12%, nieVAT - główny kontrahent jest vatowcem i załóżmy, że miesięcznie dostaje 10k netto + VAT (ale aktualnie pozycja zw. bo nieVAT)
Czy jest sens zostać VATowcem w celu korzyści finansowej?
Tj odliczenie VAT w wysokości 50% - tj 100k * 0.23 * 0.5 -> 11.5k
Skoro będzie to oznaczało (według mojej logiki), że bedę wtedy wystawiał 10k + vat (23%? usługa) a więc mój kontrahent będzie wysyłał mi ~12300 z czego zapłacę vat 23%, ryczałt 12% i ZUS. Czy to tak działa czy się mylę?
Jeśli się nie mylę to zostanie vatowcem nie jest dla mnie żadną stratą, poza większym kosztem mojej usługi dla osób fizycznych. Idąc dalej, te 11.5k w jaki sposób się odlicza?

Kilka informacji: auto zamierzam wykupić po 3-4latach leasingu i użytkować, wykup minimalny. Przede wszystkim zależy mi na jak najkorzystniejszym finansowaniu, a z tego co patrzyłem przy moich parametrach leasing to maks 110% a kredyt samochodowy 115-130%

Rozważam poniższe, jestem otwarty na sugestie ('sport' kombi, hatchback)
- Kia Proceed 1.6 t-gdi 204km (przedlift, manual/dct)
- mazda 3 2.0 skyactiv-G 150km / 2.0 skyactiv-X 180km
- i30n fastback / i30 fastback
Z tą Kią to trzymanie jej za długo jest pewnie ryzykowne.
Będzie to moje pierwsze autko na własność* :P
#kia #mazda #hyundai #proceed #motoryzacja #samochody #kredytsamochodowy #leasing
Pobierz MrMuffin - Cześć, mam zamiar wziąć w leasing auto używane  o wartości ~100k (maks 5la...
źródło: 1280px-Kia_Proceed_Monrepos_2019_IMG_1939
  • 28
@MrMuffin: Sorry za offtop. Dodam jeszcze od siebie, że mazda ma bardzo specyficzne silniki. Mają duże pojemności ale żeby oszczędzać spalanie pracują trochę inaczej niż standardowy cykl. Nie pamiętam szczegółów, ale pamiętam że jadąc mazdą 3 120koni auto nie potrafiło przyspieszyć nawet ze średnich obrotów. Mazda 6 150 koni była już w miarę ok, ale i tak silniki z turbo fajniej ciągną. Po prostu jak jedziesz nimi na luzie przy około
@cwlmod
nie uznałem tego jako argumentu, bardziej jako przykład. Wszyscy uwiesili się Mazdy, gdzie jak rozmawiam z serwisem, który robi te samochody od kilku lat, nie widzi na nich rdzy.

ASO Forda co na to? Zle użytkowanie samochodu... xD Nawet ostatnio dzwonil do mnie znajomy, który ma Smaxa Vignale mimo, że przestrzegałem go przed tym. Prosił o kontakt do lakiernika (tego od Mazd) bo ma dwa boki w Fordzie do roboty xD
Rozważam poniższe, jestem otwarty na sugestie ('sport' kombi, hatchback)

- Kia Proceed 1.6 t-gdi 204km (przedlift, manual/dct)

- mazda 3 2.0 skyactiv-G 150km / 2.0 skyactiv-X 180km

- i30n fastback / i30 fastback


@MrMuffin: bierzesz samochody z których każdy nie ma dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego. W chwili wykupu będą miały ponad 8 lat i zacznie się szukanie blacharza itp. Odradzam, weź coś co jest dobrze zabezpieczone. Żaden z tych samochodów nie jest
@MrMuffin: 1.6 T-GDI to już silnik który stosowany był w poprzedniej generacji więc na rynku jest już długo i raczej nie sprawia problemów. Początkowo zdarzały się problemy z wtryskami ale już chyba to opanowali.
@ale_jestes_kozak: parę lat temu nr jeden było Renault, VW z takich popularnych i względnie tanich. Musisz poszukać w sieci jak to teraz wygląda. Szukaj raportów z badań. Mazda jest nadal numer jeden ale pod względem rdzy.