Wpis z mikrobloga

Auto: Renault Megane III 2.0 CVT
Problem: skrzynia biegów wyje i szarpie, komunikat "skontroluj skrzynię biegów"

Zadzwonili z serwisu, powiedzieli że jeden stożek się rozwalił i uszkodził drugi stożek i pas oraz coś jeszcze, czego nazwy nie zapamiętałem. Do zapłaty 5000 zł :/ Czy i jak bardzo zostałem wyruchany?

#renault #mechanikasamochodowa
  • 10
  • Odpowiedz
Czy i jak bardzo zostałem wyruchany?


@Damasweger: CVT Panie. Zobacz jak jest skonstruowane to zrozumiesz. Tam problemem jest pas napędowy i marka pojazdu nie ma znaczenia. Przy długotrwałej jednostajnej jeździe robi się rowek w stożku i potem skrzynia zaczyna przeciągać i problemy co raz większe aż padnie. Naprawa zazwyczaj droga. Nie wiem jak w Renault ale w innych markach jak dobrze pamiętam, zamienników brak i trzeba na oryginałach robić a te
  • Odpowiedz
@Damasweger: żeby Cię pocieszyć, na wymianę dwóch łożysk przód, plus czujniki ABS, jakiś tam uszczelniacz bo trochę olej gdzieś leciał...zapłaciłem 1100 zł... Więc te 5k na dzisiejsze czasu to nie jest dużo. Wiem że boli dać tyle, no ale to są auta... Dziura bez dna
  • Odpowiedz
  • 0
@ksiak Tylko że nie było żadnych problemów, auto stało dwa tygodnie i zaraz jak tylko wrzuciłem bieg i dałem gazu to zaczęła wyć. Tak nagle jakoś :( Auto ma 180k ale nie wiem czy cokolwiek było robione, możliwe że to po prostu kres jej żywotności?
  • Odpowiedz
Auto ma 180k ale nie wiem czy cokolwiek było robione, możliwe że to po prostu kres jej żywotności?


@Damasweger: może źle pamiętam ale dla CVT chyba tak. Jak to wymienisz to będzie kolejne 200kkm do zrobienia. Te skrzynie w teorii są genialne dla silnika spalinowego ale niestety ich trwałość pozostawia wiele do życzenia. Kultura pracy jest różna, zależy jak producent zaprogramował. W sensie czy ma "emulować" normalną skrzynie, czy zachowywać się
  • Odpowiedz
  • 0
@ksiak W Megance skrzynia pracuje jak typowe CVT, ale "emulować" normalny automat też potrafi, trzeba wrzucić tryb sekwencyjny (czy jakoś tak). Co do jazdy to byłem nią zachwycony (dopóki działała), bo płynność jazdy i elastyczność są genialne.

Prawdę mówiąc to chciałem hybrydowego Aurisa ze wspomnianym przez Ciebie e-CVT, ale za taki sam rocznik 40k... A za Megankę dałem połowę mniej.
  • Odpowiedz
W Megance skrzynia pracuje jak typowe CVT,


@Damasweger: czyli wyje?

normalny automat też potrafi, trzeba wrzucić tryb sekwencyjny (czy jakoś tak)


@Damasweger: to jest jeszcze co innego

A za Megankę dałem połowę mniej.


@Damasweger: no patrz, do tego nie gnije jak Auris (σ ͜ʖσ)
  • Odpowiedz
  • 0
czyli wyje?


@ksiak Sama skrzynia nie, w ogóle jej nie słychać. Natomiast przy mocniejszym przyspieszaniu silnik trochę hałasuje, ale ja to raczej rzadko tak jeżdżę

no patrz, do tego nie gnije jak Auris


Ale poza blacharką Auris podobno niezniszczalny
  • Odpowiedz
Ale poza blacharką Auris podobno niezniszczalny


@Damasweger: blacharka to jedyna rzecz w samochodzie której naprawić się nie da. Niezniszczalność pozostałych komponentów można sobie w kieszeń wsadzić jak auto i tak zgnije i nadaje sie na złom.
  • Odpowiedz