Wpis z mikrobloga

Cze Mircy,
Z racji, że mam w #majk3lskladapcty do czynienia z jakąś tam pewną ilością #wysylki #kurierzy to postanowiłem podzielić się ostatnimi badaniami reakcji #spedycja na zgłoszenia reklamacyjne.


Przedmiotem badania była taka sama liczba uszkodzonych przesyłek u dwóch przewoźników - #dpd i #inpost.

O ile procedury składania reklamacji są zwykle trudne, ale do ogarnięcia (elektroniczny protokół szkody z fotkami, a później reklamacja) to zwykle długo się czeka na odpowiedzi.
DPD - średnio 14-18 dni do czasu wezwania do uzupełnienia braków i kolejnych 7-9 dni do czasu przekazania do ubezpieczyciela. Następnie w ciągu 7 dni przelew należności, zwykle pomniejszonej przez ubezpieczyciela o "rzeczywistą, bezsporną wartość szkody" (zwykle 80% wartości bez VAT)

Inpost - średnio 4-8 dni do czasu wezwania do uzupełnienia braków i najczęściej około 22 kolejne dni do odpowiedzi. ZAWSZE jest odmowa. Nie ważne czy towar nowy, fabrycznie zapakowany, bezpiecznie zapakowany. Zawsze odmawiają.

Podczas gdy inni przewoźnicy właściwie bez kłopotu kierują uzupełnione wnioski do ubezpieczycieli to od inpostu można spodziewać się tylko uwalenia. Można się odwoływać, udowadniać im, że nie dołożyli choćby starań do zbadania stanu towaru czy wypełnienia, a oni nadal będą szli w zaparte. Tylko proces sądowy ma tu jakieś szanse powodzenia.

Sam lubię inpost i szczególnie #paczkomaty, no ale teraz - kiedy przewożę wartościowe elementy i mam takie oto porównanie to wiadomo co i dlaczego wybieram.

Mam nadzieję, że pomogłem.
Dziękuję za uwagę.

#inpost #dpd #dhl #kurier #kurierzy #pocztapolska #fedex
  • 3
  • Odpowiedz
@majk3l: myśle ze to dość cenna wiedza,
Osobiście jakoś tak podświadomie droższe przedmioty zamawiam z dostawą do domu, najczęściej właśnie DPD, bo jest zajebisty kurier z którym zawsze idzie sie dogadać, na drugim miejscu jest DHL,
Jeżeli chodzi o inpost to tylko paczkomat działa dobrze, kurier inpost do jest porażka, ostatnio zaznaczył na trackingu ze paczka dostarczona i pojechał z nią #!$%@?, jak do niego zadzwoniłem to sie tłumaczył ze musi
  • Odpowiedz
@majk3l:
W przypadku InPostu próbowałeś uderzyć bezpośrednio do ich ubezpieczyciela?

Ps.
InPost to firma prywatna, będzie robić wszystko aby nie stracić. Natomiast DPD i DHL to firmy państwowe i w razie strat dostają potężne dotacje z budżetów (w euro).
  • Odpowiedz
@majk3l: InPost odrzuca reklamacje ZAWSZE nawet jak zgubi przesyłkę albo rozjdzie ją samochodem i sami spiszą notatkę z tego wydarzenia.

Zawsze trzeba składać odwołanie i tutaj u mnie jest 50/50.

W przypadku InPostu próbowałeś uderzyć bezpośrednio do ich ubezpieczyciela?


@pcela: no ale na jakiej podstawie? Jeżeli zgłaszasz się po coś do ubezpieczyciela to zawsze podstawą jest coś co potwierdza szkodę np w przypadku szkody konunikacyjenj z OC oświadczenie ubezpieczonego bądź
  • Odpowiedz