Wpis z mikrobloga

Civic VIII 1.8, Fiat bravo 1.4 czy megane 3 1.6? Wszystko w lpg.


@4nietwojinteres4: brałbym Megane 1.6. Silnik kiepski bo trzeba go cisnąć i wtedy dużo pali ale po to zakładasz LPG. No i nie będzie gniło. Chociaż zerknij też jak wygląda temat rdzy w Bravo jak jest ok to bym rozważył tylko sprawdź czy tam nie ma akurat skrzyni biegów która ma problemy.
Civica odrzuć, za stary już, będziesz szukał
@4nietwojinteres4: Bravo 1.4 90KM. Prosta konstrukcja jak budowa cepa do tego bezawaryjne skrzynie Fiata, nie to co Oplowskie M32 montowane w T-Jet. Dodatkowo hydraulika zaworowa.

Civic jeśli generacja VIII to do rozważenia sedam, bo sporo tego mozna znaleźć z polskiego salonu i silnik 1.8 140KM jest pancerny. Luz zaworowy korygowany na śrubki, żadne płytki, czy szklanki. Kontrola przy dobrym LPG [instalacja] co 30-40 tysięcy i będzie OK. Kwestia tylko jak z
@Zielony34:

Bezproblemowe śrubki


No śrubki, ale jednak 1,5 - 2h z życia wyjęte, a i tak trzeba mieć wiedzę i narzędzia. No i na niekorzyść Civica dochodzi korozja spowodowana nieocynkowaną blachą. Na plus pewnie bezproblemowa eksploatacja. Nie miałem, ale wierzę, że w Hondach pierdoły psują się znacznie rzadziej niż w Fiatach i Renault.
No śrubki, ale jednak 1,5 - 2h z życia wyjęte, a i tak trzeba mieć wiedzę i narzędzia.


@badziebadla: Ja bym odstawił do mechanika i koszta nie są wysokie, ale wciąż temat uciążliwy na tyle, że silnik musi być zimny. Mimo to, z palety jednostek pod LPG jest to całkiem spoko silnik. Subaru SOHC też mają śrubki na zaworach.
Oplowskie M32 montowane w T-Jet


@Zielony34: mam w Cromie. przy ruszaniu jedynka już dyga.
boję się tej chwili, gdy mechanik powie: "przykro mi, to już ten czas. szkoda jej, mogła jeszcze pozmieniać".

Megane bo gnije najmniej z tej trójki

@badziebadla: ale nie miałeś nigdy bravo, co?
jesteś na etapie dawnych opini o sienach i cinkusiach? ;)
punto, nawet grande, ok. może i rdzewieją.
ale powiedzieć że bravo gniją... xD
Polecam sprawdzić ceny używanych silników (słupek) i skrzyń. Civic: silnik 800 - 1200 zł, skrzynia 900 - 1200 zł. Nie psują się, chętnych do zakupu mało i ceny niskie. Ciekawe jak w pozostałych autach?
@Zielony34:

Ja bym odstawił do mechanika i koszta nie są wysokie, ale wciąż temat uciążliwy na tyle, że silnik musi być zimny.


No ale jednak jakieś koszta są i zawracanie dupy, bo trzeba samochód odstawić, poczekać itp. W dwóch pozostałych kandydatach takiego problemu nie ma.

@pablo_see:

Olaboga co 60 tys km sprawdzić luzy zaworowe.


Nie sprawdzić tylko wyregulować, nie będzie idealnie.

@dos_badass

ale nie miałeś nigdy bravo, co?


Nie miałem,
No ale jednak jakieś koszta są i zawracanie dupy, bo trzeba samochód odstawić, poczekać itp. W dwóch pozostałych kandydatach takiego problemu nie ma.


@badziebadla: Nie zaprzeczam. Ja również w pierwszej kolejności kupuję samochody z hydrauliką. Właściwie tylko takie.

Nie psują się, chętnych do zakupu mało i ceny niskie. Ciekawe jak w pozostałych autach?


@pablo_see: Civi\Jazz tej generacji miały problemy z łożyskami w skrzyniach, które były łączone z silnikami 1.4. Jak
@4nietwojinteres4: męczyłem civika 3 lata i nic z nim nie robiłem poza regulacja zaworów i klockami, wspaniałe autko i mega pojemne. Miałem w wersji hatchback, nie wiem jak konkurencja ale przez to ze ma belkę z tylu to jest troche twardy, to chyba jedyna wada