Wpis z mikrobloga

Jako, że ostatnio jaram się rowerami stalowymi i z każdej strony jestem nimi atakowany XD
Krzysztof Maksel, torowy mistrz Polski robi customowy stalowy gravel. Fajnie przedstawiony proces budowy, trochę o współczesnych stalówkach, trochę retro rowerów, trochę demitologizacji ciężkiej i niewygodnej stali.

Nic tylko zbierać na lekką stalową szosę na lata ()

I wcześniejsze części:
https://www.youtube.com/watch?v=NJDrTcBIHUI
https://www.youtube.com/watch?v=k8EEFNX98Fc
https://www.youtube.com/watch?v=2bN0uFiuZdc

#rower #szosa #gravel #steelisreal #bikeporn #rowerboners #
guru8 - Jako, że ostatnio jaram się rowerami stalowymi i z każdej strony jestem nimi ...
  • 10
@guru8: tak ci powiem. Gość powiedział w prost to jest kwestia jakiejś tam estetyki niezwykłości czy oryginalności. I tyle.
I tak w sumie jest. Tłumienie tlfaktucznienket ale to ma swoje koszta.
Ja kiedyś robiłem stalowa ramę MTB na zamówienie u orłowskiego i to był fajny rower. I nawet miał sensowną wage (1800g rama z nabitymi miskami sterów). Zdecydowałem się na customa bo były to czasy gdy chciałem 29er a niczego takiego
trochę demitologizacji ciężkiej i niewygodnej stali.


@guru8: Widziaem na jutubie jak koles zrobil stalowa szose ponizej 8kg. Co do by miec stalowa szose czy ''gravela'' kup sobie starego peugeota za grosze i wsadz w niego nowoczesny naped i opony 35mm. Frajda robienia czegos takiego niezapomniana no i jak to zrobisz z glowa rower bedzie bardzo atrakcyjnie wygadac.
tak ci powiem. Gość powiedział w prost to jest kwestia jakiejś tam estetyki niezwykłości czy oryginalności. I tyle.

I tak w sumie jest. Tłumienie tlfaktucznienket ale to ma swoje koszta.


@bibsz: Unikatowość to jest jedno. Tłumienie też na pewno lepsze niż alu, ponoć porównywalne/lepsze jak w carbonie, z tym że carbon po pewnym czasie ulega degradacji (nie wiem czy to odpowiednie określenie), z carbonem trzeba uważać. Jest świetny do naprawy, ale
@guru8: jak odwrotnie? Stal jest bardziej elastyczna więc nie może być odwrotnie.
Mniejsza sztywność może komuś przeszkadzać może nie przszkadzac. Kwestia subiektywna. Ale jest nie ma co zaklinać - shimmy nie jest kwestia geometrii to kwestia sztywności (najczęściej) .
Ja miałem i mam stalowe rowery - one są spoko. Jak chcesz obwieścić rower sakwami to chyba najlepsze co może byc.
Ale to są dość specyficzne zalety i w codziennym jeżdżeniu to
@bibsz: Właśnie się dokształciłem w zakresie shimmy i twierdzenia, że konkretnie stalówki tak mają, to bzdura. Cierpią na to również alu i carbon, na filmie masz Speca Tarmaca ()
guru8 - @bibsz: Właśnie się dokształciłem w zakresie shimmy i twierdzenia, że konkret...
@4x80: Wiadomo, że przez to ile watów generują torowcy, to ten proces będzie szybciej zachodzić niż u przeciętnego rowerzysty

Widziaem na jutubie jak koles zrobil stalowa szose ponizej 8kg. Co do by miec stalowa szose czy ''gravela'' kup sobie starego peugeota za grosze i wsadz w niego nowoczesny naped i opony 35mm. Frajda robienia czegos takiego niezapomniana no i jak to zrobisz z glowa rower bedzie bardzo atrakcyjnie wygadac.


@4x80:
@guru8: nie napisałem nigdzie że tylko stalowki ale witkosc ramy ma tutaj znacznie. To na filmie gdzie widać shimmy z rękami na kierownicy (!) to jakaś gruba patologia - uszkodzony rower czy coś. Tam goście pisze że niby tez, tak mieli - ale to ja już nie wiem z czym takim nigdy się nie spotkałem. Shimmy bez trzymania - owszem. Z trzymaniem - pierwsze słyszę.
Po prostu w wibracje wpadały mi
@guru8:
Powiem ci szczerze że ten film mnie zdziwił bo nawet nie zdawałem sobie sprawy że to występuje trzymając ręce na kierownicy ale chyba faktycznie tak jest i chyba jest to wina po prostu małej sztywności jednak.
U Sheldona znalazłem takie coś

a bicycle with a frame that is stiff against twisting of the front triangle -- for example. one with large-diameter aluminum or carbon-fiber frame tubes -- is generally less