Wpis z mikrobloga

Mam mały problem z #mercedes CLK W209. Żeby koła były prosto, muszę mieć kierownicę przechyloną w lewo o kilka stopni, dodatkowo przy prędkościach powyżej 120km/h pojawiają się drgania kierownicy.

Miałem kilka miesięcy temu drobną przygodę z krawężnikiem - wymieniony uszkodzony wahacz z przodu i zrobiona geometria. Koła mam wymienione na zimowe, były wyważane, a geometria robiona już po zmianie. Gdzie szukać powodu?

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@peterr767: zamień koła przód i tył.
To że ściąga w prawo to może być normalne bo ulice są że spadkiem do zewnątrz. Idzie to trochę skorygować geometrią kątem koła. Musiałbyś znaleźć drogę płaską jak stół żeby sprawdzić.
  • Odpowiedz
@peterr767: może ktoś wcześniej niedokładnie nałożył kierownice jeśli ściągał w jakimś celu. To akurat łatwe do "naprawy" tylko trzeba pamiętać od odpięciu akumulatora zanim będziesz grzebał przy kierownicy.
Drgania mogą być powodowane przez luzy w zawieszeniu, albo też nie do końca wyważone opony
  • Odpowiedz
@peterr767: no to tym bardziej dziwne że po geometrii zostawili skoszona kierownice.
może coś nie do końca złożyli poprawnie z tym wahaczem (jakiś luz) albo opony do ponownego wyważenia, bo skrzywione tarcze raczej byś czuł przy hamowaniu
  • Odpowiedz
@peterr767: Miałem kiedyś taki objaw w BMW. Koła wywiązałem, geometrię robiłem, tarcze wymieniałem,coś w zawieszeniu. Na koniec okazało się że wina leżała w wachaczu -tzw bananie. Ja po krawężnikach nie jeździłem ale objawy miałem takie same
  • Odpowiedz
@peterr767: Kierownica w lewo po geometrii to typowa sprawa, mało który warsztat robi dobrze zbieżność w merolach. Jeżeli drgania pojawiły się po uderzeniu w krawężnik to problemu szukałbym w krzywej feldze lub piaście.
  • Odpowiedz