Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@niegwynebleid: nie włączę, tylko stwierdzam fakty. Rowerem elektrycznym jeździłem i lubię - po górach to genialna sprawa.

Elektryczne pojazdy o większych gabarytach to jak dla mnie zły pomysł dopóki nie będzie sieci ładowania i szwadronów elektrowni atomowych. Smart elektro owszem, SUV czy auto klasy C, sorry ale nie.
@niegwynebleid:

dopóki nie wymyśli się nowej fizyki


To nie fizykę trzeba wymyślać tylko potrafić ją zastosować (fizykę i chemię). Potrzebne jest paliwo, które pozwoli nam magazynować energię. Np. rośliny wytwarzają glukozę, która jest związkiem węgla, wodoru i tlenu. Mu musimy nauczyć się wytwarzać takie paliwo (niekoniecznie glukozę) wykorzystując energię słoneczną lub elektryczną. Potem takie paliwo można wykorzystać w ogniwach paliwowych.
@Zady_i_walety: pomijając aspekt czy globalne ocieplanie, ups przepraszam, zmiany klimatyczne są wytworem człowieka. To obrazek jest głupi. Elektryczny rower, samochód etc. zużywa podobną ilość energii co lodówka która chodzi non stop w waszych domach. Natomiast samochód z silnikiem spalinowym nie dość, że wytwarza więcej CO2 niż elektrownia potrzebuje by naładować elektryczny rower. Dodatkowo dochodzi aspekt, że ropa naftowa to towar coraz bardziej deficytowy i wyczerpywalny. Stworzenie prądu jest dużo tańsze i
@bboymc: Co z tego, że zniszczymy auta w Europie skoro reszta świata się nie przejmuję ekologią? Wystarczy, że jakiś wulkan wybuchnie i już po naszym poświęceniu. Więcej emisji powoduje produkcja w Azji różnych badziewi, które są kupowane w krajach zachodnich.
@bboymc: To nie są manipulacje tylko statystyka- zresztą ostatni filmik ma dobry o nowych samochodach- prototyp z NASA elektryk wodorowy- prędzej w takie coś powinno się iść, ale korpo to tylko zyski i kasa pod hasełkami- jak kiedyś- lata 90te i początki 2000- diesle były ekologiczne w propagandzie.
@Nowystaryziel: Elektryk wodorowy to wady aut elektrycznych i spalinowych połączone. Elektroliza wody ma bardzo niską sprawność. Trzeba go przewozić cysternami, które są bardzo drogie, bo pod wysokim ciśnieniem. Jest bardzo niebezpieczny, bo zbiornik w osobówce wodorowej ma 700 bar ciśnienia! Nie można go naładować w domu z instalacji elektrycznej. Jaki ma sens zużycia 1 kWh prądu, aby uzyskać wodoru, który da nam 500 Wh, jak można naładować baterię i mieć z
@bboymc: #!$%@? ten ślad węglowy i ile emitujesz co2. Kolejne #!$%@? żeby przerzucic odpowiedzialność na zwykłych ludzi. Prawda jest taka, że energetyka a nie samochody czy przemysł generują najwięcej co2, dlatego wszystko co jest green bez czystej energii z elektrowni można sobie w dupę wsadzić.
@Zady_i_walety: jazda rowerem - 1kwh/100km. Jazda autem 25kwh/100km.
Rower: 100 ogniw li-ion. Auto elektryczne 5000-10000 ogniw li-ion.

Taka prawda, że e-bike jest najbardziej eko transportem z napędem. Oczywiście nikt nie daje ulg podatkowych ani nie dotuje e-bike tak jakby dziwnym przypadkiem polityka UE była nastawiona wcale nie na ekologię a na to, żeby firmy motoryzacyjne, głównie niemieckie i francuskie miały zysk ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Zady_i_walety: Jezu, aleś niemądry. Energia potrzebna do wspomagania jazdy roweru z pasażerem (m =~80kg) jest chyba mniejsza od energii potrzebnej do użytku tonowego pojazdu.

Do tego fabryki mają lepszą konwersję energii niż silniki spalinowe.

Do tego zanieczyszczenie odbywa się poza terenami zamieszkanymi co z dwojga złego jest lepsze.

Więcej argumentów nie pamiętam, ale jest ich więcej.