Aktywne Wpisy
TrudnyMinus +44
kingszajs +3
Polecacie jakąś grę na majówkę? Szukam czegoś dobrego na PC lub PS5. Ogólnie mam za sobą wszystkie znane topowe gięty, RDRy, TLOU, GODy, Horizony, Ghost of Tsushima, Days Gone, etc. Chyba maksymalnie wykorzystałem potencjał rynku gier...
Gry multiplayer odpadają, nie kręcą mnie. Szukam czegoś co naprawdę wciągnie pod kątem fabuły i też żeby reszta aspektów trzymała sensowny poziom.
Rynek gier strasznie się skiepscil albo już ewidentnie jestem stary ( ͡° ʖ
Gry multiplayer odpadają, nie kręcą mnie. Szukam czegoś co naprawdę wciągnie pod kątem fabuły i też żeby reszta aspektów trzymała sensowny poziom.
Rynek gier strasznie się skiepscil albo już ewidentnie jestem stary ( ͡° ʖ
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 45/???
North American X-15
30 grudnia 1954 roku i 4 lutego 1955 roku USAF wraz z NACA (National Advisory Comitee for Aeronautics) wystosowało zapytania ofertowe dotyczące odpowiednio eksperymentalnego płatowca zdolnego osiągać prędkości hipersoniczne oraz silnika rakietowego mającego napędzać ów maszynę. Ostatecznie wybrano dwóch wykonawców: North American Aviation, które odpowiedzialne było za płatowiec oraz Reaction Motors, producenta napędu. Jak wiele samolotów programu „X”, X-15 zaprojektowany i zbudowany był do wynoszenia na odpowiednią wysokość a następnie zrzucany do wykonywania lotu. Zastosowanie napędu rakietowego motywowane było chęcią osiągnięca jak najwyższej prędkości i pułapu. Pierwszy lot wykonanoo 17 września 1959 roku. Ze wględu na warunki w jakich operował płatowiec klasyczne powierzchnie sterowe nie wykonywałyby swojego zadania, dlatego został wyposażony w system sterowania reakcyjnego (RCS – Reaction Control System) – układ niewielkich silników korygujących położenie w trakcie lotu (używany m.in. w statkach kosmicznych programów Apollo i Gemini). Charakterystyczny jest mocno ”ścięty” stabilizator pionowy – sam generował on opór aerodynamiczny równy całkowitemy oporowi F-104. W trakcie trwania programu wykonano łącznie 336 lotów, z czego 199 było lotami stricte testowymi (jeden zakończył się wypadkiem i śmiercią pilota), 12 lotami wynoszącymi bez zwalniania maszyny do lotu, a 125 anulowano ze względów technicznych lub w wyniku złej pogody. Największe rekordy ustanowiono w lotach #91 i #188. Lot #91 był najszybszy – osiągnięto prędkość Mach 6.70 (7270km/h | 4431.85kts) a #188 najwyższy – 107.99km (354200ft). W programie brało udział łącznie dwunastu pilotów, z których ośmiu osiągnęło pułap powyżej 80km (264000ft) co według ówczesnej definicji „granicy kosmosu” USAF czyniło ich astronautami (obecnie granicę tę – nazywaną linią Karmana - stanowi 100km nad poziomem morza). Pilotami byli kolejno (pod względem całkowitej ilości wykonanych lotów): Robert Rushworth (51), John McKay (49), Joseph Walker (39), William Dana (29), William Knight (26 – zginął w wypadku), Milton Thompson (23), Joe Engle (22), Michael Adams (17), Neil Armstrong (11) oraz Forrest Petersen (7). Program zakończono w grudniu 1968 roku. Powstały łącznie trzy egzemplarze X-15. Jedna z dwóch pozostałych maszyn możliwa jest do obejrzenia w National Museum of the United States Air Force.
Załoga: 1
Długość: 15.47m
Rozpiętość skrzydeł: 6.81m
Wysokość: 4.04m
Masa własna (pusty): 6622kg
MTOW: 15422kg
Napęd: 1x Reaction Motors XLR99-RM-2 313kN (31917kg) ciągu – silnik rakietowy na paliwo ciekłe
Vmax: 7270km/h (Mach 6.70)
Pułap: 107999m (354330ft)
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
Oby więcej w Nowym Roku.
@kartofel: w tym roku, zapomniałeś dodać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jest to zapowiedź mistrzostwa wizualnego oraz niesamowitego oddania ryzyka podczas pinonierskich wyczynów.
Generalnie bardzo gorąco polecam film - najlepszy film o takiej tematyce, bardzo "nie-amerykański" (nie ma wybuchów i pościgów).
@MajsterZeStoczni: czy ze mną jest coś nie tak, czy z tym opisem? Jak można wykonać lot, który anulowano?
@MajsterZeStoczni: można. Ale to jest inny przypadek, wymieniony przez Ciebie:
@MajsterZeStoczni: ale lot anulowany to taki, który się nie odbył. Więc jak można go wliczać do lotów odbytych? To Nie jest lot przerwany...
Ech pomarzyć można
@MajsterZeStoczni:
niemniej jednak
A tak poważnie, co za monstrum, prawie Mach 7 :o