Wpis z mikrobloga

@smarterMe nie wiem. Są badania, które pokazują, że dodanie pasów i rozbudowa infrastruktury drogowej powoduje większe korki i wolniejszy czas przejazdu niż przed tymi operacjami. Idealnym przykładem są drogi w Ameryce.

Podejrzeam, że chodzi tutaj o to, że najszybszymi drogami są np: dwupasmówki. Usuwanie pasa czy dodanie - to niepotrzebna ingerencja. Więc nie ma sensu popadać w skrajności ;)
@Yakooo bo w Krakowie aktywiści mówią że tak, i wyobraź sobie że władze te drogi zwężają powodując jeszcze większe korki. Dodatkowo aby jeszcze lepiej zorganizować ruch tworzą wszędzie ulice jednokierunkowe aby dojazd z miejsca a-b, zajmujący wcześniej 3min trwał teraz minut 15. Ale spokojnie nasza władza dba o upłynnienie ruchu tworząc kontrpasy dla rowerów aby mogli oni jeździć pod prac po ulicy. Żeby ułatwień nie było za mało likwiduje się też miejsca
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@matsd: @ZlodziejBilonownic: a potem polaczki się dziwią, że w Polsce jest tak, jak jest, jak najprostszych rzeczy nie rozumieją, że jak się dołoży pasów, to jest większa przepustowość... Jestem zażenowany właściwie, że muszę tak oczywiste rzeczy wyjaśniać. Ale nie. Lepiej, żeby była trawka, ludzie stali w korku ale obok na buspasie Wasz ukochany zbiorkom pełen spoconej upchniętej trzody jedzie zamiast własnym samochodem.... szkoda na Was szczempić ryja.. ( ͡°
4ntymateria - @matsd: @ZlodziejBilonownic: a potem polaczki się dziwią, że w Polsce j...

źródło: comment_1672420094SNygIM4kmWlufAXdefmFd6.jpg

Pobierz
@4ntymateria: więcej pasów, większa przepustowość, więc więcej ludzi wybiera tę drogę zamiast innych dróg lub alternatyw od samochodu. W efekcie droga się zapycha i jest tak jak dawniej, przed dołożeniem pasa. Budowanie miast wokół dużych ulic powoduje że wszystko jest dalej od siebie i wszędzie trzeba dojeżdżać samochodem i znów się tworzą korki.
Ja bardzo lubię jeździć samochodem i chętnie dojeżdżam wszędzie gdzie mogę własnym, ale to jest droga do załamania