Wpis z mikrobloga

@kolonko jak tam uważasz, ale skoro już raz coś urwałeś, to znaczy że nie wyrównałeś naciągu szprych i prędzej czy później znowu urwiesz kolejną. W dobrze zbudowanym kole trzeba się serio postarać, żeby coś urwać

Wołaj na następną awarię ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@kolonko: Umiesz wycentrować koło, a zadajesz pytanie co z tym zrobić ?
Ja jak tak miałem to skleiłem urwaną szprychę i tak jeździłem aż poleciały kolejne dwie. Wtedy się zebrałem dokupiłem nowe, z nyplami bo to żaden koszt a gwint już może być uszkodzony.
Jak urwał się nypel to raczej nie bez powodu, pewnie inne szprychy masz luźno więc trzeba w zasadzie przeprowadzić taką samą procedurę jak w normalnym centrowaniu
  • Odpowiedz
@DanielVideo: no nie trzeba wymieniać szprych do centrowania koła. Nigdy nie wymieniałem szprychy stąd moje pytanie. W samochodzie nie raz wymieniałem olej ale to nie znaczy że rozbierałem miskę olejową etc ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@kolonko Hej, mi go wygląda na pękniety nypel. Szprycha jest cała. Nulypel nakręca się od dołu na gwintowana część szprychy. I odpowiada za siłe naciągu szprychy. Więc też za to czy koło jest proste. Naprawa. 1. Kupujesz nypel. 2. Odpinasz koło, ściągasz oponę, dętkę, opaskę. 3. Wyciągasz złamany nypel jeśli się da jeśli nie to naprawa że zmiana szprychy ale te dokupuje się z określoną długością. 4. Przykręcenie nypla do szprychy.
  • Odpowiedz