Wpis z mikrobloga

via Rowerowy Równik Skrypt
  • 36
983 294 + 71 = 983 365

Ubiegłotygodniowa rowerowa przejażdżka krajoznawcza z akcentami kolejowymi i kwadratami w tle inspirowana wycieczkami @SnikerS89 (zdrowia życzę!). Celem objazd wyasfaltowanej w tym roku ścieżki śladem dawnej linii kolejowej nr 242 Twarda Góra – Nowe, odwiedzenie unikatowego przejazdu kolejowego otwieranego na żądanie oraz zaliczenie trzech kwadratów na północ od niebieskiego.

Odkładaną zawsze na później eksplorację ewangelickiego cmentarza w Trylu udało się wreszcie zrealizować. Sprzyjała temu refleksyjna, jesienna aura. XVIII-wieczny cmentarz w 2012 r. wyrwano naturze, która oplotła nekropolię gęstymi zaroślami. Odkopano też m.in. ukryty w ziemi obelisk Heinricha Balzera służący niegdyś żołdakom za tarczę strzelniczą.
Po dotarciu do Nowego udałem się w podróż zapomnianą linią kolejową do Twardej Góry, a raczej jej rowerowym odpowiednikiem, który w tym roku zyskał nową asfaltową nawierzchnię i miejsca odpoczynkowe.
Powrót lasami i na dzień dobry kilka stopni w dół. Szkoda, że dzień już taki krótki.

Total tiles: 1470 (+3)
Max cluster: 926 (+5)
Max square: 26x26

#rowerowyrownik #kwadraty

Skrypt | Statystyki
Pobierz
źródło: comment_1668610918ZFkFTQt2E3f7HtXC74zotx.jpg
  • 10
Odkładaną zawsze na później eksplorację ewangelickiego cmentarza w Trylu udało się wreszcie zrealizować. Sprzyjała temu refleksyjna, jesienna aura. XVIII-wieczny cmentarz w 2012 r. wyrwano naturze, która oplotła nekropolię gęstymi zaroślami. Odkopano też m.in. ukryty w ziemi obelisk Heinricha Balzera służący niegdyś żołdakom za tarczę strzelniczą.
Pobierz
źródło: comment_1668610954bom2RojK7b8aFAIKctrSZR.jpg
Linia kolejowa nr 242 Twarda Góra – Nowe to 6-kilometrowy odcinek łączący Nowe z Magistralą Węglową oddany do użytku 15 listopada 1904 r., czyli niemal równo 118 lat temu. Utworzono ją pieniędzmi samorządowymi ze wsparciem budżetu państwa pruskiego. Później linię przejęły PKP. Regularne przewozy pasażerskie zlikwidowano w 1987 r. Oficjalne zamknięcie linii nastąpiło w 2002 r., a w 2009 r. linię zlikwidowano.
Pobierz
źródło: comment_1668611055X4Gj5TBGl5Epu2PpzP4zKH.jpg
W nawiązaniu do wpisu @cult_of_luna odwiedziłem przejazd kolejowy otwierany przyciskiem. Nie wiem czy przycisk działa, ale jak robiłem zdjęcia, to Pan Dróżnik sam z siebie otworzył mi przejazd. Pewnie widział mnie na kamerach. Wot technika! Ja tymczasem zrobiłem go w bambuko i zawróciłem :D

Na drugim zdjęciu ponad 300-metrowy peron w Twardej Górze. Robi wrażenie!
Pobierz
źródło: comment_1668611140DQBHppkypcwdBI4CK8KEop.jpg
wyasfaltowanej w tym roku ścieżki śladem dawnej linii kolejowej nr 242 Twarda Góra – Nowe


@the_red: () na bogato, super że powstają kolejne takie inwestycje, może kiedyś urzędasy w innych rejonach Polski również wpadną na taki pomysł... ;) Choć przy tym skrzyżowaniu z drogą to mogli jednak postarać się o lepsze rozwiązanie.

odwiedzenie unikatowego przejazdu kolejowego otwieranego na żądanie


to ja mam jeszcze coś