Wpis z mikrobloga

@kobrys13: @srgs: Pracowałem u Elona (co prawda w Tesli) i - o ile nie jest to Januszex sensu stricte - to jeśli ktoś się spodziewa, że to jest taka praca jak w typowym korpo albo modnym softłerhausie to się może srogo przeliczyć.

Jest dużo pracy, jest duża presja (szczególnie jeśli ktoś jest ambitny), ale z drugiej strony nigdzie się więcej nie nauczyłem. Do tego technologicznie - biorąc pod uwagę automotive
@m-wjeczur: Kumpel też w Tesli popracował 6 miesięcy, miał pracować nad optymalizacją procesów alokacji pamięci, ale własnie nieustanny crunch go zniechęcił i wrócił właśnie do Google.

Ja miałem tylko na myśli, że ludzie tam pracujący z wolnej woli pisza się na warunki pracy. Często to są najlepsi ludzie na rynku w danej domenie i gdize indziej mogli by robić za dyrektorów technicznych całych działow.

Więc jeśli pisza się na cruch i
@kobrys13: Dokładnie o to chodzi.

Stały crunch, wymagania na wejście są z kosmosu (jakbym miał w obecnej firmie robić połowę wymagań podczas rekrutacji to nie miałbym nikogo w zespole) i generalnie nie ma tam raczej ludzi z przypadku.

Nadmieniam, że mówimy stricte o zespołach inżynieryjnych, w innych teamach podobno wyglada to troszkę inaczej.

Ale generalnie warto.
@m-wjeczur: Skoro tak jest to dlaczego tryb parkowania do tej pory działa lepiej w rozwiązaniach Boscha niż w rozwiązaniach Tesli? Nie zrozum mnie źle, wiem że poprzeczka jest wysoka żeby dołączyć do zespołu i jest to topka jeżeli chodzi o inżynierię, ale na czym polega ich wyższość względem innych firm? Przetwarzanie obrazu, AI, hardware (to chyba na 100% nie)?
@pbotlvm: Nie wypowiem się w tematach związanych z CV/autopilotem/ML/self-drivingiem i innymi ficzerami związanymi z samym samochodem, bo po prostu nie byłem częścią tamtego zespołu.

Natomiast pod względem rozwiązań stosowanych na produkcji (tzn. w automatyzacji procesów produkcyjnych - cały ekosystem shop floorowy, SCADA, MES itp.) jest po prostu dużo lepiej, dużo szybciej, dużo efektywniej i dużo łatwiej o kolejne usprawnienia niż w innych firmach, z którymi miałem styczność.

Szczegółów nie mam