Aktywne Wpisy
![lorquu](https://wykop.pl/cdn/c3397992/lorquu_stOsYQNUOW,q60.jpg)
lorquu +409
![TypowyNalesnik](https://wykop.pl/cdn/c0834752/571e982c56d861d26fd8ec3c429c8978c4f2fb121e33f1fbe71f6a17f48b61c3,q60.jpg)
TypowyNalesnik +157
w sumie ciekawa perspektywa
Symulacja kontrataku w przypadku odpalenia przez Rosję broni nuklearnej
![TypowyNalesnik - w sumie ciekawa perspektywa
Symulacja kontrataku w przypadku odpalen...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/78122b0f99e4fc09415c6c1996375e2ed108bdb620ffc4dc6ac1187c8fc5079a,w150h100.jpg)
Skopiuj link
Skopiuj linkSymulacja kontrataku w przypadku odpalenia przez Rosję broni nuklearnej
Wykop.pl
#dziendobry #lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #smiglowce
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
Kaman HH-43 Huskie
Zaprojektowany na początku lat 50 XX wieku i oblatany 21 kwietnia 1953 HH-43 był pierwszym seryjnie produkowanym powojennym helikopterem ze śmigłami w tzw. układzie krzyżowym opracowanym przez Antona Flettnera na początku lat 30 XX wieku. Ze względu na tego typu rozwiązanienie niepotrzebny jest tylny wirnik ponieważ nie występuje efekt obrotowy a dodatkowo wirniki w HH-43 obracały się w przeciwnych kierunkach co pozwalało na bardzo stabilny zawis. Początkowo wyposażony w silnik gwiazdowy o mocy 600 koni mechanicznych szybko został zmodernizowany do napędu turbowałowego co pozwoliło na zwiększenie mocy jak również obniżenie zużycia paliwa. Używany przez USAF podczas wojny w Wietnamie wykonał więcej lotów ratunkowych niż wszystkie inne razem wzięte maszyny. Wyprodukowano łącznie ponad 190 sztuk, które były w użyciu do początku lat 70.
Podstawowe dane techniczne (HH-43F):
Załoga: 2 + 2
Długość: 7.67mm
Średnica głównego wirnika: 14.33m
Powierzchnia nośna: 322m2
Masa własna (pusty): 2096kg
MTOW: 4150kg
Napęd: 1x Lycoming T53-L-11-A 825hp (615kW) – silnik turbowałowy
Vmax: 190km/h | 100kts
Zasięg: 811km | 438nmi
Pułap: 7000m | 23000ft
Zawis: 6096m | 20000ft
źródło: comment_16675521168OSsLL6AJc6oDuf4qHRThu.jpg
Pobierzźródło: comment_1667552215Am0ZHZKJrQAN3DD8CN8hjJ.jpg
Pobierzźródło: comment_1667552224e0eurNhaRp4TOOCALW7R6z.jpg
Pobierzźródło: comment_1667552236ZqD8QzCgYZ7ZHU0sXvHsHs.jpg
Pobierzźródło: comment_1667552247ogtKh9FZonzgdcAbMirQl0.jpg
Pobierzźródło: comment_16675522584C2TpwtNpkp9eTXAySbb1P.jpg
Pobierzźródło: comment_16675522760W2Ryq6dIIhgYMGDoaqUub.jpg
Pobierzusciślając to moment od wirnikow znosi się ze sobą, przez to że obracają się w przeciwne strony.
Dodatkową ciekawostką jest widoczna lotka na łopatach wirników,z tego co wiem to w razie awarii hydrauliki sterowanie łopatami wirnika mogło odbywać się za pomocą tych właśnie lotek. Było to rozwiazanie charakterystyczne dla śmigłowców tej firmy