Wpis z mikrobloga

Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 63
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@bezbekpol: Transport osób to nie jest jedyna rzecz, do której kolej jest wykorzystywana. W tych godzinach przerwy transportu publicznego na torach jeżdżą pociągi towarowe. W dzień jeździ ich bardzo mało, ale w nocy jedzie jeden za drugim.
  • Odpowiedz
@bezbekpol: kolej jest nierentowna, jak jakiejś linii nie muszą otworzyć, to nie otworzą. Wina kultury samochodowej, cała kasa idzie na to żeby 1000 samochodów smrodzić mogło mimo, że wystarczyłby jeden pociąg...
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@s_theCapt: jeśli przystanek, lub dotarcie do przystanku jest szybkie i wygodne, to spoko. Ale w przeciwnym wypadku, to auto daje dużo wygody. Np w moim przypadku jazda pociągiem nie ma większego sensu, bo i tak bym musiał mieć auto żeby dojechać 35km na stację ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
cała kasa idzie na to żeby 1000 samochodów smrodzić mogło mimo, że wystarczyłby jeden pociąg...


@s_theCapt: Bo Polak w samochodzie czuje się jak KTOŚ! Nie będzie jakimś durnym pociągiem jechał ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@MamByleJakiNick: no tak, to cały system, komunikacja miejska też musiałaby być zreorganizowana, na całej trasie szyny i buspasy żeby w korkach stały tylko osobówki i ludzie używali samochodów tylko wtedy kiedy nie mają wyjścia
  • Odpowiedz
@Amaru: no to jest jakieś wytłumaczenie, aczkolwiek i tak jest to chore, że chociaż JEDEN pociąg nie jedzie np. o 2, bo to przecież też nie jest tak, że w ciągu dnia człowiek nie widzi pociągów towarowych.

@s_theCapt: no tak, ale tak jak napisałem, z Katowic do Krakowa mam po 50 połączeń różnych przewoźników i często jest tam tak, że siedzą po 2 osoby na cały wagon, więc
  • Odpowiedz
@bezbekpol: no nic sie nie opłaca, dlatego gdyby nie dotacje, tych linii byś nie miał, a są żeby zapewnić wszystkim dostęp... nocne kursy byłyby tak samo drogie jak te "najgorsze" w dzień, no ktoś za to musi zapłacić, a jak wcześniej napisałem, priorytety są inne, bo rząd ma w dupie osoby których nie stać na posiadanie i eksploatacje samochodu.
  • Odpowiedz
@frutson: no dlatego pytam, ale skoro przyszedł ekspert, to lepiej powiedz, o jakie naprawy konkretnie chodzi, że dzień w dzień masz 5h przerwy, praktycznie na każdej trasie. chętnie sobie poczytam xD
  • Odpowiedz
@bezbekpol: Puszczenie takiego jednego pociągu o 2 w nocy jest nieopłacalne. Mieszkam przy nitce Kraków - Tarnów i wierz mi, o 4 rano praktycznie jedzie pusty pociąg z Krakowa.
  • Odpowiedz
@Amaru: mimo wszystko, nie rozumiem, jak w ciągu dnia, ten sam pociąg, na tej samej trasie, przy takich samych pustkach, już jest jak najbardziej opłacalny. może cena energii w różnych godzinach, dlatego też jestem ciekawe, co leży za tymi mitycznymi słowami "nie opłaca się". czy to jest jakiś koszt x5 w stosunku do takiego dziennego kursu, mocna ingerencja w kursy pociągów towarowych, czy coś innego, że generalnie wszędzie, wszyscy przewoźnicy
  • Odpowiedz
@bezbekpol: Ciesz się, że możesz poczekać na tym dworcu. Z tego co pamietam po wizycie kilka lat temu w Rzymie to ich dworzec główny który dodatkowo służy jako centrum przesiadkowe metra, busów itd zamykają o polnocy aż do 4:30 rano i pozostaje Ci czekać przed razem z setkami bezdomnych
  • Odpowiedz
@bezbekpol: znam węzeł kolejowy na którym okienko na np wymianę rozjazdu wynosi 1,5h w ciągu doby. I to od godziny 1:30 do 3:00 w nocy. A to nie jest duży węzeł i takiej wymiany nie robi się w 1,5h xD Tak czy siak nie jezdza w nocy bo jeździlyby puste. Tyle i aż tyle.
  • Odpowiedz
@teknik: tak, to jest jedyny plus, że "łaskawie" można sobie posiedzieć z menelami pod dachem, a nie siedzieć na ulicy przez kilka godzin.

Tak czy siak nie jezdza w nocy bo jeździlyby puste. Tyle i aż tyle.


@KopecyFan: dobra, o ile jeszcze z przykładem Kraków - Katowice poniekąd jestem w stanie to zrozumieć, to nie uwierzę, że pociąg na trasie Warszawa - Kraków/Katowice jeździłby pusty, skoro w każdym
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@bezbekpol: w nocy jeżdżą TLK na cholernie długich trasach, a reszta stoi bo w tym czasie ruch jest niewielki. Tak trochę narzekasz jak ci którym się marzy pociąg z Krakowa do Warszawy jadący 500km/h z ceną biletu 1 000zł w drugiej klasie.
W nocy jeżdżą autobusy. Na torach nocami jeździ cargo.
  • Odpowiedz
Tak trochę narzekasz jak ci którym się marzy pociąg z Krakowa do Warszawy jadący 500km/h z ceną biletu 1 000zł w drugiej klasie.


@woda_saguaro: no nie bardzo. ja bym chciał dosłownie jeden pociąg, choćby w 3 klasie z drewnianymi/plastikowymi siedzeniami, za który mógłbym płacić 1,5 normalnej ceny, byleby nie gnić przez 5h na dworcu. Nie wydaje mi się by to były aż takie duże wymagania.

W nocy jeżdżą autobusy.


Tymczasem
bezbekpol - > Tak trochę narzekasz jak ci którym się marzy pociąg z Krakowa do Warsza...

źródło: comment_1665600129sEY98izn2Ydp4jORt86BLV.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
O 22:59 stop, kolejny dopiero o 4:27...


@bezbekpol: bo pewnie pasażerowie o takich godzinach by wysiadali w środku nocy na dworcu końcowym i mniej ludzi by było i się nie opłaca.

dodatkowo na trasach masz 2-3 pociągi o fajnych nazwach a kiedyś je trzeba umyć i
  • Odpowiedz