Wpis z mikrobloga

@PanBulibu: te większe firmy to inna bajka, mi Garmin w ciągu trzech dni wymienił urządzenie na nowe, Zwift wysłał nowego RunPoda też na podstawie tego, że zleciłem wysyłkę starego. Bez gadania, bez kombinowania.

Jednak polskie januszexy jeszcze sporo muszą się nauczyć, bo jak nie masz paragonu to nawet gadać nie chcą. Garmin i Zwift chcieli tylko numer seryjny urządzenia.
mi Garmin w ciągu trzech dni wymienił urządzenie na nowe


@gusioo: Parę lat temu Forerunner przestał mi "łapać" zasięg GPS, zadzwoniłem - zapytali czy chcę wysyłkę czy przyjadę do salonu w Warszawie. Wybrałem salon bo miałem blisko - cała procedura trwała jakieś 5 minut i od ręki dostałem nowy zegarek bez gadania.
@PanBulibu: podobną historię miałem z Garmin Speed Sensor, przestał działać Bluetooth (ANT+ działa nadal) to nawet nie chcieli starego urządzenia - przysłali nowe, więc mam teraz dwa czujniki prędkości.
@PanBulibu: Ale Ty chyba mylisz trochę ścieżkę reklamacji. Jak urządzenie oddajesz do sprzedawcy, to niejako udajesz się do pośrednika, który twoje urządzenie wyśle do producenta i później czeka na odpowiedź. Stąd bierze się opóźnienie. Sprzedawca ma na przekazanie informacji do Ciebie 30 dni. A jak reklamację składasz u producenta, to on może załatwić to od ręki, chociaż prawo mu daje dwa tygodnie na rozpatrzenie reklamacji. Nie bronię Centrumrowerowego, bo mogliby wymienić
@PanBulibu: przecież działają zgodnie z prawem to o chodzi? Zesrales się o lampkę za 70 zł i próbujesz kręcić gówno burze... Jak teraz potrąci Cię samochód to ich jeszcze oskarż cywilnie o zaniedbanie. Januszeria jest u nas po obu stronach, załóż swój sklep to zobaczysz jakie rzeczy klienci przysyłają na reklamację. Np jak kiedyś była akcja wymiany kontrolerów do xboxa bez konieczności wysyłania starego, to januszerka sobie zrobiła z tego pomysł
przecież działają zgodnie z prawem to o chodzi


@heartbrakerr: prawo określa pewne minimum jakie masz spełniać. Tak jak prawo pracy wskazuje 20/26 dni urlopu, ale nikt nie broni Ci zaoferować pracownikowi 30. Możesz jako sklep w procedurach ująć, że reklamacja ma być rozpatrzona w 3dni, nic nie stoi na przeszkodzie, a zyskasz pozytywne opinie.
Np jak kiedyś była akcja wymiany kontrolerów do xboxa bez konieczności wysyłania starego, to januszerka sobie zrobiła z tego pomysł na biznes i wystawiała nowe pady na olxa.


@heartbrakerr: Pamiętna "promocja w lidu" i oddawanie pustych opakowań.

Trzeba było kupić w Decathlonie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@van_der_bike: Raz oddawałem okularki pływackie w decathlonie. Zerwał się pasek po pół roku. Mogli to spokojnie określić jako uszkodzenie mechaniczne
@Wycu91: Dlatego ich zawsze tak chwale. Dla mnie to jest wzór jak powinny być załatwiane reklamacje. Nie wiem czy patrzą ile u nich wydaje jak skanują moja kartę, ale nigdy nie miałem problemu. Buty za 700zl urwała mi się ta sprzączka, pojechałem, popatrzyli, zawołali kierownika bo to droższa rzecz on popatrzył i stwierdził ze nie ma co tu się zastanawiać. Zwrot kasy. Normalnie po dwóch tygodniach bym dostał list od rzeczoznawcy
@michnic: no i co tam jest napisane?

14 dni – ma przedsiębiorca na odpowiedź, jeżeli zgłaszamy reklamację na podstawie rękojmi, która dotyczy wszystkich towarów konsumpcyjnych, jeżeli tego nie zrobi przyjmuje się, że uznał reklamację za zasadną.
@globalbus: No i czego nie rozumiesz? Czas to 14 dni przy zgłaszaniu na podstawie rękojmi czyli niezgodności towaru. Jak w tym czasie nie zostanie rozpatrzona reklamacja, to jest uznana za zasadną i powinien nastąpić zwrot pieniędzy lub wymiana towaru.
@michnic: rękojmia obowiązuje jedynie sprzedawcę. Producent nie jest stroną rękojmi.
Gwarancje producenta to jego własna nieprzymuszona wola, nie musi żadnej dawać. Dlatego uderzanie bezpośrednie nie ma żadnego sensu dla osoby prywatnej.