Wpis z mikrobloga

#polskiedrogi No mireczki, jednak jeszcze z Wami zostaję na tym świecie. Ale było blisko :<

(Światła zmieniły się na czerwone a jest tam rejestrator przejazdu na czerwonym więc hmm... miałem nogę na hamulcu).

#motoryzacja #samochody
DOgi - #polskiedrogi No mireczki, jednak jeszcze z Wami zostaję na tym świecie. Ale b...
  • 113
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@DOgi: głupoty TIRowca chyba raczej nikt rozsądny nie kwestionuje, bo to jego odpowiedzialność utrzymać prędkość i odległość odpowiednią do warunków na drodze i zachować sczególną ostrożność zbliżając się do skrzyżowania a to, że ma dłuższą drogę hamowania bo mokro czy bo ciężki itd. to jego problem a nie wszystkich na około bo pan jedzie.

Jednakowoż, hamowanie awaryjne Twoje przedstawione na nagraniu w tej sytuacji to też dzbanizm i brak instynktu
  • Odpowiedz
prawo obowiązuje niezależnie od jego znajomości - wyżej było już nawet cytowane.


@atomowygrzyb: ale cytat dotyczy gwałtownego hamowania i wjazdu na żółtym. Na czerwone nie można wjechać nawet gdyby konsekwencją było gwałtowne hamowanie.
  • Odpowiedz
ciemno, chyba mokro, wszędzie TIRy


@atomowygrzyb: ale tam było w miarę jasno, dystanse pomiędzy autami dość spore, a tir z tyłu wcześniej jechał zachowując naprawdę duży odstęp. Ostatnie czego się po nim spodziewałem to zmiany pasa.

Specjalnie dla Ciebie wrzucam dłuższe nagranie. Nie spodziewałem się go za sobą, a czy Ty byś się spodziewał to zostawiam indywidualnej ocenie.
DOgi - > ciemno, chyba mokro, wszędzie TIRy

@atomowygrzyb: ale tam było w miarę ja...
  • Odpowiedz
żółte światła są dłuższe w zależności od prędkości na drodze.


@ochar: No to proszę o informację przy jakiej dozwolonej prędkości czas żółtego jest dłuższy niż 3 sekundy?
  • Odpowiedz
@DOgi: nie spodziewałbym się. Dlatego nauczyłem się w takich sytuacjach (np. gwałtowne hamowanie na autostradzie, bo coś się z przodu odwala) podczas hamowania, patrzeć w tylne lusterko, czy ktoś nie zamierza mi wjechać w doopsko. I w tej sytuacji przerwałbym hamowanie, gdybym zauważył co się odjaniepawla z tyłu. Ucieknę czy nie to jedno, ale lepiej nie stać na pedale hamulca dostając strzała w tył, kręgosłup ma się tylko jeden.
  • Odpowiedz
@DOgi gdzie tam jest rejestrator przejazdu na czerwonym?
Ani kamer na sygnalizatorze, ani przed, a to żółte coś na filmie z tyłu to może jest fotoradar zwykły, bo na urządzenie zdolne do udowodnienia przejazdu na czerwonym to wątpię.
  • Odpowiedz
A z dłuższego nagrania wynika, że przed zapaleniem się żółtego zacząłeś mocno przyspieszać, co też jest błędem - zielone świeciło się już długo, ja bym nie dawał w palnik tuż przed światłami, a jak już dajesz po zworach żeby przelecieć, to potem nie depcz hamulca... Kompilacja kiepskich zachowań.
  • Odpowiedz
zacząłeś mocno przyspieszać


@atomowygrzyb: te ruchy góra-dół to nie od zmiany biegów czy efekt zmiany prędkości tylko nierówności na drodze :D Prędkość była ta sama, a tir po lewej troszkę przyhamował.
  • Odpowiedz
@DOgi poza tym z tych nagrań niewiele wynika, oprócz tego że dość zdecydowanie zahamowałeś, bo tego czy tir zaczął hamować wcześniej czy dopiero tuż za tobą gdy już widział że nie zdąży ciężko ocenić.

Oczywiście w komentarzach prawie od razu zaczęły lecieć paragrafy i wyzwiska, ale do tego że na wykopie są sami drogowi stalinowcy, którzy zawsze wiedzą lepiej to się przyzwyczaiłem. Na szczęście w realnym świecie ludzie zachowują się normalnie
  • Odpowiedz
@DOgi:

Potrzebnie gościu xD Jechałem ok 70km/h (a raczej mniej), czyli przy tym dystansie jakbym nie hamował to wjechałbym na skrzyżowanie na czerwonym. Jak zaczynałem hamować tir był daleko w tyle.


Przeciez czerwone zaswiecilo sie akurat w momencie kiedy wyhamowales do 0. Normalnie bys wjechal na zoltym. Kazdy instruktor ci powie, ze nie hamuje sie awaryjnie w takiej sytuacji. Droga hamowania osobowki z 70kmh to okolo 25 metrow, zaladowanego tira ponad 60, do tego jest mozliwy wolniejszy czas rekacji. Zeby AWARYJNIE wyhamowac, tir musialby sie znajdowac jakies 80-100 metrow przed swiatlami, w momencie zmiany na
  • Odpowiedz
@DOgi serio?
Myślałem że jeśli robią taką pułapkę to obowiązkowo jest kamerka nad każdym pasem + dodatkowy słup przed sygnalizatorem też kamerami nad każdym pasem żeby było widać auto i czerwone na jednym zdjęciu.

Ciężko mi uwierzyć że takie druciarstwo może wystawiać mandaty xD
  • Odpowiedz
@DOgi: po liniach na środku widać a nie ruchach góra-dół, które to mogą być może i nierównościami, ale wyglądają bardziej właśnie na dodawanie gazu/zmianę biegu. Ale po liniach widać to wyraźnie.

@monter_wolter: winny jest TIR, niezachowania bezpiecznej odległości oraz niedostosowania prędkości do warunków. Winny jest OP, nieuzasadnionego awaryjnego hamowania, czym spowodował zagrożenie. Jedna wina nie wyklucza drugiej. Po mandacie dla obu i gratulacje, że nikt nie ucierpiał.
  • Odpowiedz
Droga hamowania osobowki z 70kmh to okolo 25 metrow, zaladowanego tira ponad 60


@qwenti: No z tego co wiem, to ciężarówki nie mają aż tak słabych hamulców, ale wciąż: dystans pomiędzy nami był większy niż różnica drogi hamowania (nawet według tabelek z podręczników z lat 80).
DOgi - > Droga hamowania osobowki z 70kmh to okolo 25 metrow, zaladowanego tira ponad...
  • Odpowiedz