Wpis z mikrobloga

@ngfdfgdfg: Moja CBF 600 pali przy spokojnej jeździe podobnie do VW UP, czy Skody Citygo 1.0 75KM - jakieś 4.8-5.2L\100 ( ͡° ͜ʖ ͡°) No, ale Honda się troszkę wyżej kręci... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@TrionicSe7en: potwierdzam, masa ma malutki wpływ na spalanie. Przy 140kph nie ważne czy siedzisz w Ibizie 1.5tsi, czy audi a4 1.5tsi - pala tyle samo
Większość benzyny zużywaja opory wewnętrzne silnika i skrzyni oraz opór powietrza. A motocykl do aerodynamicznych nie należy xD No i silniki w motocyklach maja wyebane na oszczędności
@TrionicSe7en:

haha ja pierdziele, syn Newtona się objawił. Typie masa nie ma wpływu na spalanie? XDDD

"Typie" masa to tylko część spalania, większość stanowią opory powietrza. Nie zgadzasz się? Znaczy uważasz, że 2x cięższy pojazd pali dwa razy więcej? To gratuluję xD
Ciekawe tylko dlaczego zestaw 30x cięższy od oosbowki pali 3-4x więcej skoro masa ma taki wpływ jak twierdzisz, Newtonie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PiotrFr: Masa ma znaczenie podczas przyspieszania i hamowania. Utrzymywanie predkosci to funkcja oporu powietrza i oporów toczenia ktore wynikają z masy ale sa marginalne.

W trasie nie bedzie roznicy ale w mieście cięższy samochod spali zauważalnie wiecej
@ngfdfgdfg:
- motocykle jeżdżą na sporo wyższych obrotach. Wysilonym motocyklem rusza się z 3,5 tys obr. Normalna praca to obroty 5-8tys obr. W samochodzie 2-3 tys.
-prawdopodobnie większe opory powietrza.
- znacznie gwałtowniejsze traktowanie manetki gazu w motocyklu.

Przy takiej samej jeździe jak w samochodzie motocykl będzie miał spalanie jak mały samochód.
Dlaczego motocykle mimo o wiele mniejszej wagi potrafią spalić tyle benzyny co samochód osobowy


@ngfdfgdfg: no tak średnio bym powiedział. Moja hayabusa 1300ccm pali max 12l przy napierdzielaniu po mieście, jakbym tak samo swój samochód traktował (w sensie każde światła zryw itp) to by pewnie z 17-18l wyszło.

Przy spokojnej jeździe pali w mieście 7-8l, w aucie nie udało mi się zejść poniżej 10. W trasie jak spokojnie jadę hayką to