Wpis z mikrobloga

@hadrian3
@alibaba36 przecież siła tarcia nie zależy od powierzchni styku, a od nacisku. Liczba opon nie ma znaczenia. Mniejsza masa w przypadku motoru zmniejsza siłę tarcia, a do tego trzeba kontrolować hamowanie, aby nie przekoziolkowac. Dodatkowo naciskanie przedniego hamulca zmniejsza tarcie tylnej opony.
@kronikary: przeczepność pojazdu zależy od powierzchni

Szerokość opony ma także duży wpływ na drogę hamowania. Zbadało to ADAC. Eksperyment pokazał, że Volkswagen Golf użyty do eksperymentu z oponami 225/40 R18 potrzebował średnio prawie 2 m mniej do zatrzymania ze 100 km/h niż z ogumieniem 195/65 R15
@hadrian3: to jest diametralnie inna opona.
jak chca je porownywac to niech wybiora taka sama wysokosc sciany bocznej ktora ugina sie podczas hamowania

a teraz fun fact
przyczepnosc pojazdu nie zalezy od powierzchni styku
- podobnie jak sila hamowania w ktorej nie maja znaczenia wielkosci klocka i tarczy, a nawet masa pojazdu

co smieszniejsze, wraz ze zmiana szerokosci opony, powierzchnia styku nie zwieksza sie.
zmienia sie wylacznie ksztalt odcisku - dlatego
Tylko_noc - @hadrian3: to jest diametralnie inna opona. 
jak chca je porownywac to n...

źródło: comment_1660229883KqrdWifG4pqZEsVRv8jh42.jpg

Pobierz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@hadrian3: ile wazy rower a ile motocykl?
wiesz jak wyznacza sie sile nacisku?

jak masz szersza opone to masz szersza opone i tyle. nie znaczy to ze daje wieksza powierzchnie styku z podlozem