Wpis z mikrobloga

Mireczki, potrzebuje #pomocprawna #prawo. W moim #gravel #kellys soot 50 pękła rura sterowa (wrzucałem ostatnio, teraz potwierdzone przez serwis). Chłopaki, gdzie kupiłem rower mówią, że naprawa może potrwać nawet miesiąc, jak nie dłużej. Dramat, bo mam niedługo urlop i planowałem wybrać się w dłuższą trasę. Rower kupiłem w maju za 6,5k i przejechałem na nim może z 700 km, usterka jest popularna w tym modelu, można nawet powiedzieć, że wynikła z wady fabrycznej. Czy jest jakaś opcja, żeby a) skrócić czas naprawy b) dostać rower zastępczy c) odzyskać kasę za rower?
Generalnie rower jest fajny, ale r---------a mnie że tyle kosztował a teraz nie wiadomo ile będą naprawiać (pewnie dostane go z powrotem jak sezon się skończy). Może mogę skorzystać z #rekojmia?
#rower #gwarancja #serwisrowerowy
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Karoleer: Gwarant musi wykonać swoje obowiązki (np. naprawić lub wymienić towar) w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia dostarczenia mu rzeczy przez konsumenta.
Jak nie naprawia w 14 dni to rekojmia hajs albo nowu rower i tyle
  • Odpowiedz
@UlicznyPoeta: pomijając część prawną, to tak praktycznie - kupujesz wideł na OLX, montujesz sam i jeździsz. Jak dostarczą ten od producenta to zawozisz im rower i niech zamontują ten od producenta.
  • Odpowiedz
@UlicznyPoeta: raczej najszybsze. Ale musisz dopasować minimum 3 rzeczy
- oś (zakładam, że 12x100, ale są jeszcze różne skoki gwintu, więc jeżeli wideł będzie bez to problem)
- średnicę rury sterowej - tu też jest wesoło bo jest kilka standardów w szosach jest 1 i 1/4 na dole do 1 i 1/8, ale gdzieś mi mignęło, że w gravelach czasami jest standard mtb 1 i 1/2 na dole.
- mocowanie
  • Odpowiedz
@UlicznyPoeta: nie zdążyłem poprawić

"jeżeli wideł będzie bez OSI to problem", bo albo będziesz musiał dokupić oś, albo dopasować do twojej. Standardowe skoki gwintu to 1.0 i 1.5, ale są też inne

No i pomysł jest o tyle fajny, że jak kupisz sensowny widelec to odsprzedasz za miesiąc z niewielką stratą.
  • Odpowiedz
Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia dostarczenia mu rzeczy przez konsumenta.

Jak nie naprawia w 14 dni to rekojmia hajs albo nowu rower i tyle


@d3luxe: ło k---a jakie bzdury xDDDDDDDDDDDD
14 to to gwarant ma na rozpatrzenie pozytywne/negatywne, i potem naprawa. Naprawiać se może nawet i pare miesięcy jeżeli musi sprowadzić części z innego kraju xDDD
  • Odpowiedz
@d3luxe: > Gwarant musi wykonać swoje obowiązki (np. naprawić lub wymienić towar) w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia dostarczenia mu rzeczy przez konsumenta.
Jak nie naprawia w 14 dni to rekojmia hajs albo nowu rower i tyle
Większej bzdury w życiu nie czytałem, nie wiedzieć jednak czemu wiele osób tak myśli -
  • Odpowiedz
@UlicznyPoeta: jak ziomki w sklepie ogarnięte to nawet dzisiaj Ci powinien kelis wysłać nowy widelec o ile mają na stanie w hurtowni. Wystarczy telefon do regionalnego opiekuna i od ręki takie rzeczy się załatwia. Jeżeli wysłali tylko foty na jakiegoś maila kelisowego to se poczekasz dlużej. Poinformowałeś ich że rower Ci jest potrzebny na g---t bo urlop?
  • Odpowiedz
@thedestroyerofeels: ale rozumiesz że klient oczekuje towaru zgodnego z umową? jeżeli na podstawie reklamacji gwarancja nie zostanie rozpatrzona w 14 dni to klient ma prawo do zwrotu pieniędzy albo wymiany na sprawny towar. Co mnie niezadowolony serwis interesuje?
  • Odpowiedz
@d3luxe: rozumiem tylko, że nie masz pojęcia o czym piszesz, a nawet nie odróżniasz reklamacji z tytułu gwarancji od reklamacji z tytułu rękojmi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeżeli nie ma decyzji w sprawie rozpatrzenia gwarancji po 14 dniach reklamacja jest uważana automatycznie za rozpatrzoną pozytywnie. Ponadto przy pierwszej reklamacji z tytułu gwarancji sprzedawca może, ale wcale nie musi wymienić - sam wtedy decyduje, czy wysłać na
  • Odpowiedz
@thedestroyerofeels: ale ty jesteś debilem czy specjalnie tak piszesz? jasno napisałem wcześniej, że po 14 dniach skladasz reklamacje z tytułu rękojmi i prosisz o wymiane towaru lub zwrot pieniedzy, to ty zacząłeś dyskusje a potem przyznajesz mi rację XD


najpierw gwarancja a potem rekojmia, wszystko od a do z trzeba tłumaczyć? zęby sam umiesz myć czy też instrukcje potrzebujesz?
  • Odpowiedz
@d3luxe: Napisałeś zupełnie co innego "Gwarant musi wykonać swoje obowiązki (np. naprawić lub wymienić towar) w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia dostarczenia mu rzeczy przez konsumenta." i do tego się odnoszę, więc powstrzymaj konie zanim kogoś nazwiesz debilem.
  • Odpowiedz