Wpis z mikrobloga

@cargt3 ronda turbinowe to stosunkowo nowy wynalazek (wymyślono je dopiero w 1998 w Holandii, pierwsze w Polsce powstało ok 2005) więc nie ma się co dziwić, że jeszcze się znajdą zwykłe dwupasmowe ronda. W zależności od natężenia i rozkładu kierunkowego rondo dwupasmowe może działać, jednak jeżeli będzie tam dużo tirów to może być ciekawie :-) tak czy inaczej ronda tego typu ewolucyjnie przegrały z rondami turbinowymi i sensu nie mają.

Swoją drogą
Jaki sens mają ronda z dwoma pasami ruchu?


@cargt3: No załóżmy, że chcesz jechać do 3 zjazdu. Na prawym pasie ronda jest korek albo wolny ruch, bo przykładowo 1 lub 2 wyjazd są bardziej obleganą relacją i się korkuje. Wtedy zamiast stać w korku z tymi na prawym pasie, którzy nie jadą w ogóle tam gdzie chcesz jechać, możesz ich wyprzedzić/ominąć lewym pasem i dojechać do swojego zjazdu do którego korka
@reksiuzgdyni: @cargt3: w idealnym świecie ten argument o możliwości objechania lewym pasem zatoru miałby sens, ale z moich obserwacji wynika, że życie to życie i gdy na prawym pasie tworzy się korek prowadzący do jakiegoś popularnego wylotu, to na lewym (wewnętrznym pasie) tworzy się jego kopia i wszyscy zjeżdżają z pasa wewnętrznego ¯\_(ツ)_/¯ na screenie przykład ronda, na którym codziennie rano i wieczorem tak to wygląda, przez co wszystkie inne
kokosanki - @reksiuzgdyni: @cargt3: w idealnym świecie ten argument o możliwości obje...

źródło: comment_1658784615Jjy4dPq1JlNjHJZJmj2J55.jpg

Pobierz
@cargt3: na tym rondzie z pic real jest jeszcze jeden problem. O ile drogi zasilające rondo są po dwa pasy, tak te zjazdowe, pasy lewe mają wyłączone z ruchu na Granicznej. Więc mimo iż jedziesz wewnętrznym prosto od Factry w kierunku lotniska to i tak musisz uciekać na prawy. Jeżdżę tam dzień w dzień i cyrki są w #!$%@?.
O ile drogi zasilające rondo są po dwa pasy, tak te zjazdowe, pasy lewe mają wyłączone z ruchu na Granicznej. Więc mimo iż jedziesz wewnętrznym prosto od Factry w kierunku lotniska to i tak musisz uciekać na prawy.


@czarny_matt94: Ale wiesz o tym, że nawet jeśli drogi zjazdowe miałyby 2 pasy, to i tak nie można zjeżdżać z ronda z wewnętrznego pasa. Bo skręt w prawo należy wykonać od prawej krawędzi