Wpis z mikrobloga

Witam. Parę dni temu w e46 wymieniłem zbiorniczek i węże gdyż delikatnie sączył mi się płyn na zbironiczku wyrównawczym. Na początku wszystko wydawało się w porządku lecz zaniepokoiła mnie włączająca się co chwilę kontrolka płynu chłodniczego. Okazało się że płynu było za mało więc dolałem i następnego dnia zrobiłem trasę ponad 300km. Gdy auto ostygło sprawdziłem znowu poziom płynu i niestety musiałem dolać prawie litr. Wczoraj założyłem nowy korek behra i po 300 km musiałem dziś rano rolać ok 200ml więc zdecydowanie mniej. (co dziwne kontrolka się nie zapaliła). Dodam, że na test 7 temperatura pokazuje 92 (czasami się waha od 89 do 95), lecz przed wymianą zbiorniczka miałem cały czas 98.
Dodam jeszcze, że na korkach oleju i płynu nie ma masła, auto nie kopci na biało, ma moc a obroty nie falują. Termostat wymianiany parę miesięcy temu na wahlera, pompa wody ok rok temu. Za wskazówki z góry dziękuję.
#e46 #bmw #mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #motoryzacja
  • 15
@WujekSzejk: odpal go , temperatura wewnątrz na max. , nawiew na max. i przejedź się aż wskazówka wstanie na zegarach. Potem śrubokręt i odpowietrz porządnie do momentu aż będzie tylko płyn leciał. Od tego zacznij.
Jak nie pomoże to trzeba pod ciśnieniem wycieku szukać.

Mogę się założyć, że wali z tych oringów na zbiorniczku co przychodzą do chłodnicy. One muszą być oem tak samo jak zbiorniczek.
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@WujekSzejk: odpal go , temperatura wewnątrz na max. , nawiew na max. i przejedź się aż wskazówka wstanie na zegarach. Potem śrubokręt i odpowietrz porządnie do momentu aż będzie tylko płyn leciał. Od tego zacznij.

Jak nie pomoże to trzeba pod ciśnieniem wycieku szukać.


Mogę się założyć, że wali z tych oringów na zbiorniczku co przychodzą do chłodnicy. One muszą być oem tak samo jak zbiorniczek.

@trzaichlac69: tylko żeby nie
@WujekSzejk: o stary, nie chce Cię martwić, ale miałem to samo i przepalilo uszczelkę pod głowicą:( Ten koreczek ma takie zabezpieczenie, ze wywala płyn, sprawdź jeszcze węże, jak będą mocno napuchniete to na 99% uszczelka.
@ubek666: tez mi nie kopciło, nie było masła, nawet test głowicy był robiony, który okazał się gownowarty, bo w tu jest inny obieg spalin. Oddałem głowice do roboty, oprócz tego zrobili wszystkie zawrót, prowadnice, nowy rozrząd i masę innych rzeczy. Całość 4K brutto i tak po znajomosci. Ale teraz chociaż spokój z silnikiem na pare lat. Niestety zycia nie oszukasz i te auta w większości kwalifikują się do porządnego remontu.
@ubek666: problem minął. A rozwiązał się w dość dziwny sposób. Podczas korku na drodze temperatura skoczyła z 92 do 98 i od tej pory ciągle temperatura wynosi 98( czyli prawidłowa) i nie ubywa płynu xD