Wpis z mikrobloga

serio? Co w przypadku zmiany wlasciciela, odblok zostaje, czy przy pierwszej wizycie serwisowej skapna sie, ze jest nowy wlasciciel i usuna?


@Dymass: ktoś wczoraj napisał, że może być to rozwiązanie dla tych którzy na początku przyoszczędzili, ale w zimę zimno w dupę więc sobie dokupią funkcjonalność - więc w sumie można założyć, że to będzie do dokupienia/odblokowania w każdym momencie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@derylio1:

@Aerwin: Tak, jest to kapitalizm. Z punktu widzenia produkcji samochodow jest to spore ulatwienie. Nie musisz produkowac kilkudziesieciu wariantow samochodu tylko 1.

@derylio1: moja stara toyota też tak ma. Bebechy są jakby najwyższa wersja, ale ogranicza cię sprzęt, tj masz np kierownicę bez tempomatu, ale jak wymienisz na taką z tempomatem to on będzie działał. Nie masz podgrzewanych foteli, ale masz pod to zrobione auto, więc jak wymienisz
@MlodyWilk: Siedze w temacie ale to zaczyna nie być takie proste. O ile starsze samochody można było robić za pomocą zwykłego programowania, tak nowe mają stałe połączenie z serwerami producenta. Każda zmiana oprogramowania jest widoczna dla nich, dodatkowo dochodzą aktualizacje over the air. Mam nadzieję, że nadejdzie czas customowych systemów lub sterowników i będzie można zapomnieć o takich wymysłach.


@Pimento: Myślę że znajdą na to sposób.

Może przekierują ruch na
@roonie:

Zużywasz zasoby, więc ktoś za to już zapłacił.


Patrzysz zbyt powierzchownie. Produkt to nie tylko surowiec - to tez praca, energia i fabryka

Jak możesz zrobić 1 auto z 1 rodzajem foteli to zatrudniasz nie wiem 1000 chłopa, odpalasz 1 linie produkcyjna i zamawiasz 3 kontenery z fotelami

Zrób 2 warianty auta i masz do obsadzenia 2 linie, o 1% więcej roboty a wiec potrzebujesz 1010 chłopa oraz nie możesz
@malinq wiesz, ja nie mowie, ze to jest zle czy cos, bo mozna klepac wszystkie takie same auta, a odblokowywac pakiety, zamiast dokladac na tasmie produkcyjnej, tylko zastanawiam sie, jak sobie ktos wykupi lifetime to czy jak auto zmieni wlasciciela to zdejma pakiet
@bernkastel1488: Imo to chęć wydymania siecie dealerskiej na marży i chęć posiadania stałego wpływu środków.

Teraz jak się konfiguruje samochody, to każda opcja kosztuje X. Dealer nakłada na to swoją marżę, która za każdy dodatek jest odpowiednio wyższa.

A jak będzie teraz? Dealer będzie miał stała marże, BMW dopływ kasy za dodatki. Dodatkowo, jak ktoś sobie kupi auto np. na dwa lata (bo leasing/najem) to dobie po dwóch latach wyłączy i
Po za tym ludzie używają komputerów do różnych celów


@MrNeko: I ludzie używają samochodów do różnych celów. Mam nfc w telefonie, nie używam, a zasoby zostały zmarnowane.
@gatineau: dobrze że pan wykopek mi to wyjaśnił.
To oczywiste że dla fabryki takie działanie może być ekonomicznie to uzasadnione, ale czy wyprodukowanie większej ilości śmieci i właśnie zużycie surowców jest uzasadnione?
@MariuszLowKick: Tylko przypuszczam, ale skoro serwis jest znaczącym źródłem dochodów producenta to dzięki subskrypcji która skompensowała by utratę tych dochodów mógłby tworzyć jeszcze trwalsze rzeczy, i sumie odnosi się to do każdego sprzętu