Wpis z mikrobloga

powszechna praktyka jest u nas po prostu w nowszych autach robienie przy chipie programu ktory na luzie gdy nie wykryje wbitego biegu czy ponizej zadanej predkosci silnik

@testovirondepot: ale #!$%@?. Nikt takich czipów nie robi. Robi się jeśli już to mapy na moc i najabsza jest seryjna - aktywowane z poziomu menu. Tyle, że to są mapy srogo podlane paliwem. A nowe diesle praktycznie nie dymią z powodu tego, że są
@testovirondepot: powszechna praktyka xD Nissan 2002 rok na neutralu ma zupełnie inną mape silnika niż na biegu. Ile byś na neutralu nie dusił gazu to dyma nie puści XD


@Drail: niby tak ale chodzi o to ze do pomiarow sie podpina komputer ktory ustawia jakies tam parametry niby symulujace normalna jazde zeby zalaczyla sie ta normalna mapa, ale koniec koncow to najprostsze rozwiazanie to limiter obrotow na 2000rpm na postoju
@testovirondepot: ta znam temat, ale po prostu w ECU od uwaga ZEXEL'a, jest tak że jak fura jest na neutralu albo parkingu, to obcina dawki paliwa. A pod port sobie nic nie wepniesz bo to nie jest obd :D
@Drail to nie jest realizowane na zasadzie innej mapy tylko braku obciążenia. Nawet podkrecone 1.9 arl na neutralnym praktycznie nie za dymi, a jadąc zostawia ścianę. ;)

Zresztą co ja się będę produkował. Dla opornych wujek kivi tłumaczył wiele razy i obalał takie mity.
@Stitch: ale co ma wujek kivi tłumaczyć xD Zgraj sobie kiedyś ECU samochodu nie wiem, 2014 rok i zobacz ile masz tam map. Nawet w starych bmw odpalenie klimy powoduje przeście ECU na inną mape :) Co sterownik to inna sprawa, no ale wolisz generalizować i nie brać innych rzeczy pod uwage
@Drail ok, tu masz rację, twój punkt. Tylko gadanie o robieniu przy sofcie takich rzeczy to jest kłamstwo, bo poza mapą jezdną to innych nikt nie tyka i nie jest to ani powszechne, ani typowe
@Drail modyfikujesz jego tylko malutką część, a nie wszystko co masz w ecu. To właśnie tłumaczył chociażby Kivi. Tłumaczył też dlaczego nie dotyka się logów 'na postoju'. W skrócie, bo na postoju silnik sam sobie dobiera parametry, wymusic mozesz mu tylko podczas jazdy.
@Drail aha, to teraz skoro argument, że tworzy sie specjalną mapę na nie dymienie na postoju nie przeszedł to idziemy w definicję, że jakiekolwiek otwarcie sterownika to modyfikacja i będziemy to podczepiać pod 1? ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Drail modyfikujesz, ale NIE za nie dymienie na postoju w użytkowym wozie.

No chyba, że teraz idziemy w temat budowania softu od 0 w projektach;) wtedy tak, wtedy budujemy mapy pod wszystko
@Drail Ty wróć do tego co ja pisałem. Ja napisałem, że kłamstwem jest wciskanie kitu, że przy sofcie tunerzy robią jeszcze dodatkową mapę żeby nie dymił na postoju (odnosząc do tematu, na przeglądzie) ;) bo nikt tego nie dotyka w seryjnych wozach i nie jest to żadną normą.