Wpis z mikrobloga

Czy blender jest dobrym narzędziem do tzw wszystkiego jeśli chodzi o robienie realistycznych modeli ludzi?
Widzę takie dwa tutki gdzie wszystko jest robione w blenderze - od rzeźbienia po teksturowanie, ubrania, render i efekt wygląda w sumie całkiem fajnie, ale większość pro artystów widzę robi np rzeźbe w zbrush'u, potem do substance teksturowanie i potem render do np blender, maya, c4d. Strasznie czasochłonne musi być takie skakanie między tymi 3ma a czasem nawet 5cioma softami.

#blender #pytanie #grafika #grafika3d #blender3d #zbrush #gamedev #gry #sztuka #digitalart
  • 12
@Lawsuit: Blender jest dobry jako podstawa do nauki rzeźbienia, modelowania, renderowania, teksturowania itd. ale duże studia używają właśnie Zbrusha, Mayi, 3D's Maxa, Houdini itd. bo mają je pod siebie mocno skonfigurowane, swoje pluginy i ich pipeline bazuje na tych softach.
Poza tym mimo wszystko blender nadal nie dorównuje reszcie np. taki Zbrush na luzie uciągnie ci 100 mln poligonów a blender nie będzie nadawał się do użytku itd.
Aczkolwiek jakieś mniejsze
@BoguslawJestem: a w ogóle to nie ma zagrożenia dla takich character artistów przez programy typu daz, metahuman, human creator, czy to wrecz dla nich ułatwienie?

@dracul: taa, wiem używam, ale już mnie męczy to skakanie między czterema softami, na razie cos ogarnialem substance'a i nic go nie czaje xd

@sirgorn: eee no, ja widzę spory potencjał i blender to się chyba rozwija najdynamiczniej z nich wszystkich a prace zrobione
Czy blender jest dobrym narzędziem do tzw wszystkiego jeśli chodzi o robienie realistycznych modeli ludzi?

@Lawsuit: Nie.

a w ogóle to nie ma zagrożenia dla takich character artistów przez programy typu daz, metahuman, human creator, czy to wrecz dla nich ułatwienie?

@Lawsuit: I tak i nie. programy/generatory które wymieniłes stały się narzędziem, skracaczem czasu. Ale character artysci nie wyginaja, bo jest dużo większe zapotrzebowanie, plus rzeczy które nie da sie
@Lawsuit: Absolutnie nie, te kreatory mają swoje ograniczenia i możesz w nich tak naprawdę robić tylko generycznych NPC, już pomijając jakość tych postaci bo np. takich modeli z DAZu nie da się pomylić z niczym innym i wyglądają kiepsko no i nie da się w nich zrobić bardzo skomplikowanych/fajnych designowo postaci typu Batman, Aloy z Horizona, jakakolwiek postać z nowych Mortal Kombatów czy chociażby jakieś maszkary jak z nowych Residentów.
To
@Gorion103: @BoguslawJestem: Ok, a jakieś kursy jesteście z stanie polecić z autopsji? Głównie z zbrusha, substance, maya może.
Czyli jako już kocowy soft do np renderu blender też średni i lepsza jakaś maya, c4d czy coś?
Ja głównie bym się chciał obracać w takich klimatach jak te, między jakimiś modelami do gier a NFT
https://www.behance.net/gallery/113266761/ANTIQUE-CYBERPUNK
https://www.behance.net/gallery/93088057/THE-NINTH
https://www.behance.net/gallery/133395999/Dreamers