Wpis z mikrobloga

ZOBACZ JAK: UDOWODNIŁ, ŻE LIBERALNY DOSTĘP DO BRONI WCALE NIE MUSI OZNACZAĆ POWSZECHNEGO ROZDAWNICTWA ANI "SPLUWA+" [SZOK!]
___________
● Dekryminalizacja "przestępstwa" posiadania broni palnej (traktowanie tego jak wykroczenie przeciwko UoBiA), przy penalizacji jej użycia do popełnienia przestępstwa (zupełna zmiana brzmienia art. 263 kk);

● Zastąpienie ogólnego zakazu posiadania/zbywania/dysponowania bronią w art. 2 UoBiA-sformułowaniem, iż Ustawa reguluje czynności i kwestie związane z bronią i amunicją przeznaczoną do użytku prywatnego przez osoby cywilne;

● Zastąpienie promes, pozwoleń, dopuszczeń-ujednoliconą Legitymacją Osoby Przeszkolonej. Wydawaną "od ręki" żołnierzom/funkcjonariuszom, którzy zostali przeszkoleni i mogą dysponować bronią, jak też i wszystkim obecnym posiadaczom uprawnień-przez ŻW i policję;

○ Cała reszta miałaby ową LOP wydawaną przez podmioty prowadzące szkolenia "z zakresu podstaw strzelectwa i bezpiecznej obsługi broni palnej" (byłoby one "jednościeżkowe", i oddzielone od kwalifikacji pracownika ochrony, "szkoleniowo-strzeleckich" czy łowieckich);

○ Zapisać się na takie szkolenie mogłaby każda osoba pełnoletnia, która nie figurowałaby na tzw. "czarnej liście" i poprawnie wypełniłaby wniosek (podobnie jak w przypadku formularzy PZSS-mogłoby się w standaryzowanym wniosku znaleźć miejsce na zaświadczenie od lekarza czy psychologa);

○ Prowadzącymi szkolenie na kursie byliby dysponujący Legitymacją Osoby Przeszkolonej i co najmniej jedną kwalifikacją: instruktora/trenera/sędziego sportu strzeleckiego, prowadzącego strzelanie, lub instruktora wyszkolenia strzeleckiego.

○ Kurs obejmowałby kilkunastogodzinne szkolenie, w ramach którego byłyby prowadzone zajęcia teoretyczne, ćwiczenia bezstrzałowe; z ostatnią godziną wizyty na strzelnicy, i z oddaniem określonej min. ilości strzałów na kursanta (bez egzaminu, lecz z możliwością wydalenia osób niewykazujących inicjatywy/mających wyraźne trudności z opanowaniem);

● Zastąpienie obecnych kategorii "do celów" (i oddzielnych "na rodzaje", dla osób dopuszczonych do posiadania) - jednolitymi kategoriami z katalogiem rodzajów:

○ A (pewne zakazane rodzaje amunicji, broń palna zakamuflowana, jak też broń palna i paralizatory elektr. niewymienione w pozostałych kat.);
○ B (broń palna na sprawdzenie i wylegitymowanie, amunicja za okazaniem LOP);
○ C (odpowiednik broni nie-palnej "na kartę rejestracyjną", na sprawdzenie nabywcy);
○ D (broń i amunicja dostępna w wolnym obiegu-bez LOP ani sprawdzenia nabywcy);

● Wprowadzenie scentralizowanej bazy danych tzw. "Czarnej listy", na której byliby umieszczani:

○ skazani orzeczeniem sądu za umyślne przestępstwa przeciwko zdrowiu, życiu lub mieniu, jak też i za umyślne przestępstwa popełnione z użyciem przemocy (niezwiązane z działaniem w obronie koniecznej lub w stanie wyższej konieczności);
○ osoby u których zdiagnozowano lub które przechodzą leczenie pewnych chorób i zaburzeń psychicznych ograniczających poczytalność, możliwość kierowania swoimi poczynaniami lub panowania nad agresją;
○ osoby którym uprzednio cofnięto uprawnienia na broń z powodu doprowadzenia do powstania sytuacji niebezpiecznych przy posługiwaniu się bronią, lecz niezwiązanych z działaniem w obronie koniecznej lub w stanie wyższej konieczności.

● W celu umożliwienia uzyskania informacji na temat swojej osoby, jak i dokonywania transakcji między osobami fizycznymi-"czarna lista" byłaby dostępna publicznie przez formularz (bez dostępu do całego "jawnego" rejestru-tzn. trzeba by było podać pewne szczegółowe dane osobowe, aby otrzymać odpowiedź TAK/NIE);

○ Każdy miałby też możliwość sprawdzenia czy figuruje na "czarnej liście", jak i wniesienia zapytania z jakiego powodu umieszczono tam jego dane. Jak również prawo do zawnioskowania o usunięcie w przypadku pomyłki, zatarcia skazania, pojawienia się nowych okoliczności, czy pomyślnego zakończenia leczenia i pozytywnej opinii lekarskiej/psychoterapeutycznej;

● W celu ograniczenia możliwości przeprowadzania masowych konfiskat broni i represjonowania jej posiadaczy przez potencjalnego okupanta-dane osobowe byłyby przetwarzane w specjalny sposób:

○ koncesjonowani sprzedawcy i pewne państwowe służby uzbrojone miałyby wgląd w "okrojone" elektroniczne dane Legitymacji Osób Przeszkolonych (np. bez adresów, danych kontaktowych, czy nr PESEL);

○ jedyne scentralizowane oraz w miarę szczegółowe i osiągalne (równie łatwo jak obecne dane posiadaczy "książeczek" i broni palnej)-byłyby danymi osób figurujących na "czarnej liście";

○ dane dotyczące nabytej i zbytej broni palnej kat. B, czy broni kat. C-byłyby rozproszone po całym kraju-w formie wewnętrznych papierowych i elektronicznych ewidencji urzędów skarbowych (przy transakcjach dokonywanych między osobami fizycznymi), jak i punktów jej sprzedaży;

○ dane dotyczące osób, którym wydano LOP-również byłyby rozproszone po ośrodkach szkoleniowych, szkołach i organizacjach pozarządowych organizujących kurs, i komendach w całym kraju (i przechowywane raczej na okoliczność wystawienia duplikatów legitymacji);

○ w Ustawie o uprawnieniach naczelnego zwierzchnika sił zbrojnych w czasie stanu wojennego/wyjątkowego-zamieniono by prawo zarządzenia zdawania broni, amunicji czy materiałów wybuchowych do depozytu-na zarządzenie zniszczenia danych dot. ww. przedmiotów, jak i wszelkich rejestrów ich właścicieli.

#bron #pozwolenienabron #liberalizm #pomysl #wolnosc #rozkminy
wygolonylibek-97 - ZOBACZ JAK: UDOWODNIŁ, ŻE LIBERALNY DOSTĘP DO BRONI WCALE NIE MUSI...

źródło: comment_1653843764dSTWevYssRR7H8O165jLuM.jpg

Pobierz