Wpis z mikrobloga

Mirasy, jeździ może ktoś z Was Chryslerem Grand Voyager IV generacji?
Zastanawiam się właśnie nad zakupem, jako drugie auto w domu, głównie do przewozu gratów. Bo w Mondeo kombi często się już nie mieszczę. A Voyager jak się złoży siedzenia to się robi mała ciężarówka. Przynajmniej na papierze. Budżet naciągane15k. Ale wolałbym wydać jak najmniej, wiadomo.
Ma skręcać hamować i miec klimę i oczywiście chowane siedzenia w podłogę.
Pytanie jak z awaryjnością. Silniki które mnie interesują to benzyna plus LPG.
Ktos coś może powiedzieć o tym aucie? Bo opinie są skrajnie różne. Będę wdzięczny za każdy komentarz, oprócz oczywiście takich dołóż 200 K i kup coś lepszego. ( ͡º ͜ʖ͡º)
#mechanikasamochodowa #chrysler #dodge #motoryzacja
  • 21
  • Odpowiedz
  • 0
@bigger dzięki za komentarz. Spalanie nie będzie dla mnie problemem bo na codzień i tak jeżdżę trochę mniejszym autem. A ten z zasady ma wozić graty głównie w weekendy, sporadycznie pracowników. Zastanaiwalem się nad dodgem i tu jeszcze raz dzięki nie wiedziałem że są duże różnice w wyposażeniu. Na pierwszy rzut oka tylko inny znaczek . Od którego roku są polifty? W Polsce można spotkać zarówno te europejskie jak i sprowadzane
  • Odpowiedz
@patryk747: Silnik 3.3 jest super. 3.8 odrobine lepszy, bo pali podobnie, ale jedzie lepiej.

No i on jest skojarzony z lepszymi wersjami i T&C.

Lepsze maja automatyczne klime z tylu. Elektrycznie uchylne tylne okna, lepsze
  • Odpowiedz
@patryk747: Mogę podać ci na przykładzie Jeepa, silnik 2.8 kupisz za 3 tys a benzynowy 3.7 za 8 - 10 tys. o ile uda ci się w ogóle znaleźć, do tego też może mieć wypalone gniazda zaworowe i inne takie.
Jeśli chodzi o amerykańskie silniki benzynowe to możesz się zdziwić ile wybulisz za części, poczytaj najpierw i nie powtarzaj januszowych bzdur o dieslach bo silnik silnikowi nie równy.
  • Odpowiedz
  • 0
@Stealth mam już przyczepę targam ją Mondeo, ale miejsce w przyczepie powoli się konczy. A bardzo nie lubię busów, i robię wszystko zeby uniknąć zakupu tego typu pojazdu.
  • Odpowiedz
Ma skręcać hamować i miec klimę i oczywiście chowane siedzenia w podłogę.


@patryk747: No to nie Chryslera, ani innego Dodge'a, bo jak Ci się skrzynia wykrzaczy jak mojemu kumplowi, albo silnik przyklęknie, to będziesz miał skarbonkę, a nie skręcanie i hamowanie. Sharan / Galaxy / Alhambra w tym budżecie będzie w idealnym stanie. Polecam z 2.0TDI, bo większa moc i kultura pracy niż 1.9TDI, chyba że benzyna, to są kozackie
  • Odpowiedz
@patryk747: Tata miał, pierwszą, drugą teraz ma trzecią i piątą Town & Country. Najlepsze silniki to 3.3 i 3.8. Skrzynia biegów najlepsza bez 0D jeśli taka w ogóle była w IV generacji.
  • Odpowiedz
@patryk747 Miałem, polecam silnik 3.3/3.8/4.0/3.6 od diesla daleko. Najmocniejsza skrzynia to 42le (zmień jej olej z filtrem i możesz śmigać śmiało) jak chcesz ciągać przyczepy lub lecieć ponad 140 autostrada to można chlodniczke dołożyć za 200zł. Zwróć uwagę na kielichy bo leje się tam woda i często gniją i chyba tyle w temacie bo reszta usterek będzie wynikać tylko z eksploatacji. Silniki lubią dobry olej i zmiana max co 10kkm w
  • Odpowiedz
  • 0
@piterszoniusz
@bigger
Sorry ze zawracam wam głowę, ale wygląda na to że naprawdę się znacie na Voyager'ach i w zasadzie mam do Was 3 pytania.
Najwięcej ogłoszeń jest z silnikiem 3.3 pytanie jak ze spalaniem, ja wcześniej mówiłem że w sumie spoko jak jest w LPG to mi nie przeszkadza duże spalanie. Problem w tym że część opini w necie jest taka że pali 15 litrow a cześć ludzi mowi że 25. Jak jest naprawdę?

Drugie pytanie, to doczytałem że Voyagery mają bardzo niska ładowność coś koło 500 kg. Kurde jak są na pokładzie 3 osoby to zostaje mi tylko poduszki z pierzem przewozić. Jak jest naprawdę, jak go przeładuje, nie wiem wrzucę 700 kg razem z pasażerami, to się złamie
  • Odpowiedz
@patryk747:

Odnosnie spalania nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Nie bede mowil ile palil w USA , bo to bez znaczenia.
Ale u nas w 7 osob w bagazami w trasie spokojnie do 15 litrow sie uwalisz. Warto pamietac, ze jak masz LPG to zywkle nie ma drugiego rzedu stow& go .
Powyzej 20 w miescie to nie wiem jakbys musial jezdzic. Pewnie jest do zrobienia i znajdzie sie ktos kto taki wynik wykreci, ale one nie sa paliwozerne jak na swoje gabaryty.
W duzym uproszczeniu nie wydaje mi sie, zeby spalanie mialo
  • Odpowiedz
@patryk747 silnik 3.3 miałem bez gazu bo w trasach dawał radę spalić tylko 11-13l zależne od ładunku więc ten gaz nie jest obowiązkowy. Jak pali 25litrow to albo ktoś jeździć nie umie albo jest problem z czymś i silnik leje paliwo którego nie spala.
Ładowność w praktyce nie była nigdy problemem. Miał hak i często targał dwuosiową przyczepę koło 1.5t i nie narzekał.
To że ogólna ocena bezpieczeństwa jest niska nie
  • Odpowiedz
  • 0
@bigger
@piterszoniusz
Jeszcze raz wam bardzo dziękuję za opinie i podpowiedzi na temat Voyagera. Pozostaje mi tylko szukać w miarę zdrowego egzemplarza. Już jestem zdecydowany, kupuje na 100 procent, "Wojtka", w moim przypadku nie ma chyba innej alternatywy. Poza busami typu t4 których nie znoszę.
Dzieki Wielkie, i miłej niedzieli życzę.
  • Odpowiedz
@patryk747 polecam gorąco długą wersję Grand. Lepiej się prowadzi i jest pakowniejsza ;) odradzam awd jest mocno problematyczne jeśli ktoś olewał temat serwisowania skrzynki kątowej, półosi i dyfra. Nivo to fajny bajer ale niestety wymiana około 3.5 tys kpl resory ładnie pracują jeśli nie jeździmy na pusto. Jak będziesz czuł problem z hamulcami że są słabe to informacja, że ktoś nie oczyścił prowadnic poprawnie i stoją dęba więc zestaw naprawczy i
  • Odpowiedz