Wpis z mikrobloga

@kurazjajami: Dojechać, a jutro umówić się do mechanika - chyba że pójdziesz do wróżki, równie dobrze możesz przejechać 10k i nic się nie stanie - np problem z czujnikiem spalania stukowego lub przejechać 300km i mieć katalizator z sondą lambda do wymiany
@xardas_pl: Tak, bo czym innym jest niesprawność czujnika i brak przejścia selftestu stąd mamy zółtego checka z którym Janusze w mazdach potrafią jeździć do czasu aż coś poważnego się #!$%@?, czym inny wskazywanie spalania stukowego mimo cofnięcia mapy do wartości granicznej przez ECU
@xardas_pl: Nie, każdy czujnik przy uruchomieniu ECU jest testowany, niesprawny czujnik nie przejdzie testu stąd stosowany kod błędu i żółty check (który po pięciu uruchomieniach znika (przyp. Mazdy) - mamy checka ale nie wpływa na pracę jednostki
Czym innym jest podanie wartości progowej przez czujnik (ECU widzi że ma spalanie stukowe) i cofa mapę zapłonu co nie pomaga (prymitywny pizoelektryk nadal uważa że słyszy spalanie stukowe) - tutaj mamy czerwonego checka
@xardas_pl: Całkowicie wyklucza sygnał z czujnika, test jest wykonywany przez ECU odrazu przy starcie/podaniu napięcia - taki test peryferiów przez BIOS w pecetach.
Drugi przypadek jest rzadszy ale raz się z tym spotkałem, jest to możliwe jedynie przy prymitywnych piezoelektrykach gdzie na skutek uszkodzenia charakterystyka przy statycznym teście jest poprawna, a podczas pracy leci w kosmos ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ałkowicie wyklucza sygnał z czujnika, test jest wykonywany przez ECU


@mechaniczny_pomidor: no właśnie - całkowicie wyklucza więc na logikę musi cofnąc zapłony zeby chronić motor którego stan jest nieznany. a już na pewno musi tak być w pojazdach z mapami np na różne wartości oktanowe
@xardas_pl: Na logikę jak mozna brać wartość pochodząca z niesprawnego czujnika?
Czy będąc ślepym człowiekiem bralbys pod uwagę to co widzisz gdy będziesz chciał gdzieś pójść?
W maździe w przypadku P4050 jak dobrze pamiętam czyli brak przejścia testu przez knocksensor, ECU korzysta tylko z podstawej mapy i nic więcej.
Jeżeli interesują cię takie aspekty polecam pierwszą z brzegu literaturę techniczną na ten temat - ten i nie tylko aspekt będzie przystepnie
@xardas_pl: Cofanie mapy do wartości bezpiecznych to funkcja którą właśnie działający knicksensor podając sygnał wysoki wywołuje, wtedy to właśnie ignorujemy mapę i jej wartości.
W przypadku błędu ks ECU korzysta z domyślnej mapy dla paliwa o najniższej liczbie oktanowej i nic poza tym.
@kurazjajami: Jak zniknął, to za czy że jest to problem tego typu jak pisałem wyzej błędny selftest lub inny błąd najniższej rangi, do mechaniam dopiero jak koledze znów się zapali niech podjedzie do pierwszego z brzegu diagnosty