Aktywne Wpisy
Zaczytanaa +420
smutny_login +152
To uczucie gdy trafiła się jakaś para na #badoo, i było pisanie do czasu aż nie napisałem że leczę krowy - para usunięta
Aż mi się przypomina speed dating na którym byłem i te reakcje na informację o tym co robię - bo one myślały że weterynarz to tylko od psów i kotów, one myślały że krów się w ogóle nie leczy
#przegryw #depresja #logikarozowychpaskow #logikaniebieskichpaskow #tinder #podrywajzwykopem
Aż mi się przypomina speed dating na którym byłem i te reakcje na informację o tym co robię - bo one myślały że weterynarz to tylko od psów i kotów, one myślały że krów się w ogóle nie leczy
#przegryw #depresja #logikarozowychpaskow #logikaniebieskichpaskow #tinder #podrywajzwykopem
Mirki, jadę autem i check engine pomarańczowy mi wywaliło. Mogę jechac? Nie czuje spadku mocy ani nic innego. (https://www.wykop.pl/wpis/65315809)
@mechaniczny_pomidor: i to Ci sie wydaje problemem z ktorym mozna zrobic 10k i nic sie nie stanie? :D
Czym innym jest podanie wartości progowej przez czujnik (ECU widzi że ma spalanie stukowe) i cofa mapę zapłonu co nie pomaga (prymitywny pizoelektryk nadal uważa że słyszy spalanie stukowe) - tutaj mamy czerwonego checka
drugiego nawet nie brałem pod uwagę bo nigdy nie spotkała mnie usterka żeby czujnik "słyszał" nieistniejące stuki
Drugi przypadek jest rzadszy ale raz się z tym spotkałem, jest to możliwe jedynie przy prymitywnych piezoelektrykach gdzie na skutek uszkodzenia charakterystyka przy statycznym teście jest poprawna, a podczas pracy leci w kosmos ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@mechaniczny_pomidor: no właśnie - całkowicie wyklucza więc na logikę musi cofnąc zapłony zeby chronić motor którego stan jest nieznany. a już na pewno musi tak być w pojazdach z mapami np na różne wartości oktanowe
Czy będąc ślepym człowiekiem bralbys pod uwagę to co widzisz gdy będziesz chciał gdzieś pójść?
W maździe w przypadku P4050 jak dobrze pamiętam czyli brak przejścia testu przez knocksensor, ECU korzysta tylko z podstawej mapy i nic więcej.
Jeżeli interesują cię takie aspekty polecam pierwszą z brzegu literaturę techniczną na ten temat - ten i nie tylko aspekt będzie przystepnie
@mechaniczny_pomidor: ale ja dokładnie o tym mówię. Sygnał mamy niewiarygodny, więc cofamy mapę do wartości "bezpiecznych"
W przypadku błędu ks ECU korzysta z domyślnej mapy dla paliwa o najniższej liczbie oktanowej i nic poza tym.