Wpis z mikrobloga

Do czasu kacapskiej inwazji byłem przekonany, że głupotą jest kupowanie Abramsów zamiast Leopardow z powodu chaosu logistycznego jaki to wytworzy i to, że łatwiej serwisować jeden rodzaj czołgów.

No ale reakcja Niemiec ładnie pokazuje, że w razie wojny na naszym terenie w ramach pomocy dostaniemy od nich co najwyzej #!$%@? w dupę. Za to amerykanskie Abramsy będą juz nam znane, a załoga przeszkolona.

Wiem, że to inna sytuacja, że jesteśmy krajem NATO i tak dalej ale wolałbym nie liczyć na to, że Niemcy zachowają się inaczej niż teraz

#niemcy #rosja #ukraina #wojna
Pobierz kobiaszu - Do czasu kacapskiej inwazji byłem przekonany, że głupotą jest kupowanie Ab...
źródło: comment_1651487525j6D9x6XavMuA5tHEE59jab.jpg
  • 54
@mamlepszegogolfanizty: Niemcy obecnie pracują nad nowym Leopardem i dopiero za 5 lat planują zakończyć pracę i wdrożyć u siebie, więc jak najbardziej jest to możliwe bo pewnie najwcześniej w przyszłej dekadzie mogliby wysłać czołgi.
@josedra52: Dobrze widać po reakcji Niemiec na sytuację w Ukrainie jak to może wyglądać. Kilka pierwszych dni pytają czy aby na pewno jest wojna czy to nie plotki, potem że muszą sprawdzić co mogą wysłać, potem dadzą jakąś gównoofertę typu możemy wam wysłać 5000 opon, mija trzy tygodnie a ruscy już pod Krakowem ( ͡° ʖ̯ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@GaiusBaltar: 1. Musimy się pozbyć T-72 i PT-91 bo nie ma do nich amunicji i silników, dodatkowo silników nie ma i nie będzie bo są produkowane tylko w Rosji. 2. Nie możemy kupić więcej Leopardów bo ich zwyczajnie nie ma skąd kupić, Niemcy obudzili się z ręką w nocniku i nie na nawet części dla nich a co dopiero nowych wozów dla nas a same czołgi nie są perspektywiczne. Ambramsy to
prawdopodobieństwo pojawienia się challengerów w spadku od wujostwa w uk


@MatPL1122: nie ma takiego prawdopodobieństwa, to o czym mówisz jest rozważane w kontekście tymczasowego (do czasu pozyskania zastępstwa) rozmieszczenia czołgów wraz z brytyjską załogą
@pamperap

całe to narzekanie na zbyt dużo typów czołgow to przesada moim zdaniem. To przecież dobrze, że mamy przeszkolonych ludzi na roznych maszynach, w raziee czego łatwo się przenieść i nie trzeba ząłatwiać instruktorów zza granicy bo u nas będą obeznani w temacie. Barttosiakowi tutaj należy się plus.

Zakładając że jesteś babą, wyobraź sobie że masz w kuchni trzy ekspresy do kawy, każdy innej firmy. Do każdego musisz wzywać inny serwis. Każdy
@dziczyznaa: no i OK ze walczą tam zmodernizowane wersje, bo u nas one nie sa potrzebne tak po prawdzie. Kazda złotówka wydana na ubijanie kacapów to zlotowka dobrze wydana. Wole tak by je uzywali, niz za 5 lat na złom bo abramsy wejdą i t-72 będą nam potrzebne jak szekiel na #!$%@?.

Wysyłając tam nieważne czy zmodernizowane wersje, czy nie - nie oslabiamy swoich zdolności, bo wojna ze ZBiRem jest niemożliwa
pampera


@pss8888: zakladam ze jestes piwniczakiem.
wyobraz sobie ze psuje ci sie komputer, jeden znajomy ma maca ale ty nie umiesz go obslugiwać bo ci sie nigdy nie chcvialo uczyc i nie ogarniasz technologii. drugi kumpel ma ubuntu, tez nie umiesz. pozostaje ci jechanie pamięciówki bo nawet przeglądarki nie włączysz. Trochę kłopotliwe nie?
@pamperap: Szkolenie obsługi to najmniejszy problem, to trwa 2-3 tygodnie. Problem to zaplecze logistyczne, mieć śrubki, smar na miejscu, mieć doświadczenie w wymianach silnika, naprawach, tego można się uczyć miesiącami. @GaiusBaltar: Dramatem logistycznym jest to, że Abrams jest o 10t cięższy i pali chyba 30% więcej. Trzeba mieć dla nich mosty (bo słabo pływają), umieć robić przeprawy i wyliczyć na nowo zapotrzebowanie na paliwo, czyli zmienić strukturę kompanii logistycznej, bo