Wpis z mikrobloga

@VanGogh Design to nie wszystko. Ogromne nerki w nowych BMW to niestety nie wymysł designerów, tylko następstwa zmian w motoryzacji. Ogromne wloty powietrza są niezbędne do chłodzenia
1. Chłodnicy głównej wodnej
2. Chlodnicy z klimatyzacji, czasem dwóch lub trzech (klimatyzację wielostrefowe)
3. Kilku intercoolerów - najmocniejsze jednostki miały już 3 turbosprężarki
4. Kanały przelotowe do chłodzenia tarcz hamulców przednich
5. Pewnie jeszcze kilka chłodnic o których nie wiem (np. W dieslu są
  • Odpowiedz


@Wygryw_pospolity: Zobacz jaka część grilla w tych nowych autach jest często zaślepiona i całkowicie niepotrzebna, dobrym projektem da się to zawsze obejść, ale bmw idzie mocno w kierunku rynku chińskiego, gdzie grill musi być wielki
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Wygryw_pospolity: Przecież kanały przelotowe do chłodzenia tarcz są na poziomie świateł przeciwmgielnych.
Nie jestem pewien, ale chłodnica spalin działa na zasadzie wymiennika ciepła z płynem chłodniczym więc de facto nie ma jej za nerkami.
Wychodziły mocniejsze bmw, a nie musiały mieć takich dużych nerek. Reszta chłodzenia była rozwiązana przez kanały pod linią nerek, które nie rzucamy się tak w oczy jak to gówno.
@Prz9 Nerki są aktywne - gdy nie potrzeba
  • Odpowiedz
Jakiś random z internetu jest w stanie zrobić lepszy design od speców z BMW


@VanGogh: ale tu nie o to chodzi, żeby był taki jak poprzednie. On celowo ma być inny. Ludzie i tak kupią, bo się opatrzy i ten po jakimś czasie będzie nowym standardem, a stare będą... no stare. Dla biedaków xD
  • Odpowiedz