Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@Ranger: w tym położeniu jest ręczna zmiana biegów, jeśli masz łopatki przy kierownicy to nimi, druga jeśli nie masz łopatek to lewarkiem zmieniasz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Ranger: to ręczna zmiana biegów za pośrednictwem konwertera momentu obrotowego lub tzw sprzęgła hydrokinetycznego. Można sobie wrzucać biegi wyzszy lub nizszy, ale to działa z lagiem, przy czym jeśli wskoczysz na czerwone pole obrotomierza to i tak zmieni bieg
  • Odpowiedz
przydaje się, jak chcesz sobie z wyprzedzeniem zredukować przed wzniesieniem, albo w zimie wkulać się na wyższym biegu pod śliski podjazd
  • Odpowiedz
@Ranger: w większości wypadków, tam gdzie nie wjedziesz z taką skrzynią, nie wjedziesz też z manualną jeśli samochód nie będzie terenówką i/lub miał łańcuchy. Są, w mniejszości, sytuacje, gdzie byś na samym manualu wyszedł z opresji, no ale jazda w górach to inne warunki. Najpierw bym patrzył na rodzaj potrzebnego samochodu i możliwe, że terenówką z automatem by się bez problemu jeździło, a nie limuzynę idealną na autostrady pchać się
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@foneswein: nie no mam na myśli normalne drogi, tylko górskie, czyli z dużą ilością wzniesień i spadków, ale nadal asfaltowych.
  • Odpowiedz
@Ranger: dopóki jest przyczepność, to nie powinno być różnicy względem manuala. Może wystąpić zwiększone zużycie hamulców, bo jednak mądrzej będziesz sam hamował silnikiem. O tej redukcji we własnym zakresie co pisałem, to w sumie jak ktoś już bardzo dobrze zna swoje auto, skrzynia jest starsza i ma np sekundowy lag jak zaczynasz wyjeżdżać pod górę, trzymasz gaz w jednej pozycji i ona daje Ci szansę przyspieszyć, ale tego nie robisz,
  • Odpowiedz