Cześć. Mam gravel cube nuroad pro i koła w nim to jakieś noname które ważą razem 2300 gram (bez tarcz i opon). Chodzi za mną pomysł zmiany kół na komplet od lemona na obręczach DT Swiss r470, jedna obręcz wazy 450 gram a oba koła 1730 gram. Jaką odczuję różnice jeżeli sobie kupię te lżejsze, oprocz lżejszego portfela? Znajomy mi pierw wbił do głowy, że będzie lżej się jeździło przyspieszało itd, a potem jednak że bez sensu bo wezmę dwa bidony czy jakieś pierdoły typu dętka klucze i już waga się wróci (nie wiem jak bardzo jest wiarygodny bo typek jeździ już z 10 lat na rowerach, ale zawsze składa z jakiś starych części z giełdy co mają że 20 lat) #rower #gravel
@sargento: wybacz. No tak, wożę. Pierdoły takie w stylu dętka łyżki multitool, czasem hamak wleci w dużą podsiodlowke i to wsio. A no i w lato to mam dwa bidony.
@majkel34: Jak masz wąskie opony jak w szosie prawie cała siła z nóg idzie w asfalt, jak masz szersze opony, a na przykład 35mm już są spore dużo siły się traci w oponach stąd niekoniecznie lżejsze koła w gravelu mogą dać wyraźną różnicę. Ale lepsze koła mogą być sztywniejsze, a to już ma znaczenie.
a potem jednak że bez sensu bo wezmę dwa bidony czy jakieś pierdoły typu dętka klucze i już waga się wróci
@majkel34: zawsze mnie rozwala ten argument, przecież jak będziesz jechał z bidonami czy bez, po kilogramowej dwójeczce czy nie z rana, czy z innymi pierdołami, to przecież zawsze waga takiego samego zestawu rower + graty + pan kolarz + koła ciężkie/lekkie ZAWSZE będzie mniejsza na lżejszych kołach.
@majkel34: mam również nuroad i zamieniłem koła na dokładnie DT Swiss r470 z lemonbike - zmiana warta każdej złotówki, odczuwalna od razu. Ponadto jeśli nie padła Ci jeszcze tylna piasta w fabrycznych kołach, to za chwilę padnie, ten typ tak ma. Mądrości znajomego - bzdury horrendalne.
@majkel34: pisalem na równiku o odczuciach z jazdy na drugim kompletcie kół z Dandyhorse Pozytron 25 + Conti GP 32 (tyle że komplet bardziej do jazdy po asfalcie). Na ujeby zostawiam stockowe Cube CX. Ale tak, różnica jest ogromna, nawet pomimo kłopotów z lekko krzywymi tarczami. Z plusów, wg. info w necie koła Cube są gotowe na TL, trzeba tylko wymienić taśmę. Same piasty to ponoć shimano na łożyskach kulkowych, także
jeśli czujesz się kompletnie bezużyteczny/bezużyteczna, to pamiętaj że ten koleś planował inwazję przez 8 tysięcy lat, a potrwała ona ok. 50min jednego odcinka, w której poniósł porażkę. #graotron #seriale #got
#rower #gravel
Ze starymi kołami też przecież wozisz pierdoły?
@majkel34: zawsze mnie rozwala ten argument, przecież jak będziesz jechał z bidonami czy bez, po kilogramowej dwójeczce czy nie z rana, czy z innymi pierdołami, to przecież zawsze waga takiego samego zestawu rower + graty + pan kolarz + koła ciężkie/lekkie ZAWSZE będzie mniejsza na lżejszych kołach.
Mądrości znajomego - bzdury horrendalne.