Wpis z mikrobloga

Sie ma mirki od #gamedev koleżanka robi fajne grafiki i pojawił się pomysł na grę, ale jako totalne zielonki w tej dziedzinie nie wiemy jak zacząć. co polecacie na początek dla osób co trochę się orientują i są mocne w grafice ale średnio into programowanie ? To w ogóle ma sens czy się porwiemy z motyką na słońce ? Nie chodzi o zarobienie tony złota tylko bardziej o własną satysfakcję i poznanie czegoś nowego
  • 10
@frankenchrist: Zainteresujcie się na początek programami graficznymi których używa się w gamedev. (3dMax, Maya, Blender, Substance Painter etc. - Oczywiście jeśli interesuje was 3D, do 2D to inna bajka). Sprawdźcie czy w ogóle od strony graficznej to jest coś w czym czujecie się dobrze. Bo po co wam uczyć się silnika, jak nie będziecie mogli użyć swojego największego atutu do zrobienia gry. ;)
@frankenchrist: UE4 i Blueprinty. Sam nigdy nie byłem programistą, kiedyś tylko robiłem misję do Operation Flashpoint Dragon Rising w języku .lua ale to było praktycznie korzystanie z gotowych prostych funkcji. Wiele lat później próbowałem z Javą i c++, przerobiłem podstawy na codecademy i tyle. Obejrzałem jeden kurs odnośnie Blueprintów w UE4 i wskoczyłem na głęboką wodę. Efekt jest taki, że mam działający prototyp gry z na prawdę miejscami zaawansowanymi rzeczami i