Wpis z mikrobloga

Jakie polecacie opony do gravela 700 x 33 - 40? Jazda: 80% aslfalt, 20% teren + jazda w zimie po ulicach, ścieżkach rowerowych.

Zakupiłem jakoś w maju tego ubiegłego kross eskera 6.0 2021, zrobiłem na nim z 2-3k km i te opony jakie tam były to jakiś dramat. (WTB RIDDLER 700X37 COMP TAN). Mało opinii o nich jest więc powiem tylko tyle, że mega szybko się zdzierają i przebijają, ludzie pisali żę już po 800 km mieli kilka razy przebitą. Co dziwne, są one dość drogie bo aż 250-300 zł sztuka, totalnie nie warte swojej ceny.

Fajnie się na nich jeździ, ale ochrona przed przebiciami to jest dramat. Mieszkam w mieście i żeby gdzieś sensownie wyjechać żeby pojeździć, to muszę zrobić 5-10km po ścieżkach rowerowych, ulicach (= szkłach) i porozbijanych butelkach (#patologiazmiasta #patologiazewsi).

Dzisiaj wyjechałem, miałem zrobić 50km bo fajna pogoda i po 10km guma. Miałem co prawda ze sobą dentkę, zapasową oponę i pompkę, ale nie chciało mi się pierdzielić na mrozie i wróciłem wkurzony do mieszkania.

Zamówiłem drutowaną SCHWALBE MARATHON PLUS TOUR 28x1,40 i niby opinie dobre, mam nadzieję że wytrzyma chociaż z 5-10k km bez przebicia i dobrze sobie poradzi na asfalcie i w lekkim terenie.

#gravel #szosa #rower #rowery
  • 10
@Arcadios: Vittoria Terreno dry - szybkie na asfalcie, dają radę offroad, duży zakres ciśnienia, przelatałem na nich 7K. Jeździłem też na Conti Terra Speed - bardzo fajne ale bardzo łatwo łapią snakebite i na asfalcie bieżnik znika w oczach, zdarty do zera po niecałych 3K, jeżdżę na nich dalej ale teraz to slicki są :D trzymają na asfalcie bardzo ładnie.
SCHWALBE MARATHON PLUS TOUR


@Arcadios: te opony to pancerniki ( ͡° ͜ʖ ͡°) Problem w tym że odczujesz je podczas jazdy (są strasznie cieżkie/będzie Ci cieżko sie rozpędzić i jechać dość szybko)

Co do WTB RIDDLER mam je u mnie na gravelu i jak narazie jest spoko (miałem jeden wypadek - na zjeździe po żwierze w deszczu przednia opona mi pękła, ja zrobiłem fikołka przez kierownice i
@Arcadios: Szanuję opinie kolegów, ale ich nie cenię. Najlepsze Specialized Pathfinder Pro 700x38, szybkie na asfalcie (jak na taką szerokość), doskonałe w terenie, polne czy leśne drogi, bieżnik w sam raz żeby czuć się pewnie. Wystarczająca ilość gumy żeby się nie przejmować przeszkodami na drodze, do tego można sobie pozwolić na stosunkowo niskie ciśnienie co sprawia że są bardzo wygodne. Gripton jako mieszanka sprawdza się zimą. No i są tubless ready,