Wpis z mikrobloga

Taryfikator mandatów 2022 ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeśli w ciągu dwóch lat ktoś znów przekroczy prędkość to kwota tego mandatu idzie w mnożnik *2.


Jak to jest że jak jedzie p0lak do Niemiec czy nawet głupich Czech to nagle zauważa ograniczenia i się do nich stosuje, a tylko przekroczy Odrę, będzie w Polsce i już "ograniczenia nie interesują mnie"? Uważam, że to jest jedna z lepszych decyzji #pis w ostatnich latach.

#prawo #prawojazdy #przepisydrogowe #samochody #2022 #mandat #niepopularnaopinia
g.....i - Taryfikator mandatów 2022 ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeśli w ciągu dwóch lat ktoś znów prz...

źródło: comment_1641042810j2qLnzczrWdBfNmDrd8xP0.jpg

Pobierz
  • 95
  • Odpowiedz
@gumpa_bobi: na nie wszystkie grupy działa mechanizm *2. Tylko na te od 31+ z tego co pamiętam.
Moim zdaniem dobry taryfikator, jak się "zagapisz" to dostajesz w miarę normalną karę. Nie można powiedzieć że jak jedziesz po mieście czy poza zabudowanym albo autostradzie przekraczając o 31+ tylko to jest celowa jazda bo tego nei da się nie wyczuć.
  • Odpowiedz
@gumpa_bobi: co do tych kar to mam mieszane uczucia, myśle że max kwota to powinno być 1000 zł, ale zobaczymy jak to si potoczy. Fakt że za przejścia niech dojebują co mogą. Boli mnie że tych co jadą po alko nie wieszają na krzyżu, bo tak powinni zrobić. Jedziesz po alko to płać 5k i zabierają prawko na rok.
  • Odpowiedz
@RozowaZielonka: to prawda. Najlepiej 50kmh na drodze 3 pasy ruchu w jedną stronę, gdzie skrzyżowanie jest może co kilometr a jeszcze często bezkolizyjne bo jakieś estakady, ale "teren zabudowany". Efekt jest np. taki, że rowerem trzeba jechać po jezdni, bo żeby po chodniku to musiałaby być podniesiona dopuszczalna prędkość. No mega bezpieczne jak żeby skręcić to musisz najpierw zmienić trzy pasy ruchu, między autami jadącymi 80kmh.
  • Odpowiedz
@RozowaZielonka: no bo przecież teraz jak mamy super nowoczesne samochody to nie mamy debili na chodnikach(którzy powyżej 50km/h tracą wykładniczo szanse na przeżycie), nie mamy sarenek biegających po lasach, nie mamy eksplodujących opon, nie mamy żadnych awarii, nie mamy np. złego odwodnienia dróg, złego wyprofilowania.
Im dłużej i częściej jeżdżę tym bardziej dostrzegam że 90% ograniczeń prędkości ma sens(oczywiście są sytuacje gdzie to ograniczenie np. ma sens tylko w nocy/przy
  • Odpowiedz
@gumpa_bobi: Już pomijam fakt czy takie kwoty są adekwatne, czy nie. Ale gdyby tutaj się rozchodziło o bezpieczeństwo to by policja łapała w miejscach gdzie faktycznie jest zagrożenie dla ludzi, a nie na pieprzonych obrzeżach miast gdzie nawet psa z kulawą nogą ciężko uświadczyć, ale jest przejście dla pieszych i z 70 trzeba zwalniać do 50, tylko po to żeby 20 metrów dalej znów przyspieszać do 70. I nie mówię
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@gumpa_bobi: moje miasto na jednej z dróg ma ograniczenie 30 w strefie 50 przed szkołą. Szkopul w tym że to jest prędkość graniczna przejazdu przez próg, o czym informuje znak pod ograniczeniem. Progu zwalniającego już nie ma. Dzięki temu #!$%@? wie czy:
Ograniczenie prędkości już nie obowiązuję bo progu nie ma
Ograniczenie prędkości obowiązuje przez miejsce gdzie był próg (xD)
Ograniczenie obowiązuje do jego anulowania ( w tym przypadku- 500m
  • Odpowiedz
@cro95 bo tu chodzi tylko o statystyki przed unią i nabicie budżetu na 500plusy i o nic więcej. Z kogo najszybciej i najłatwiej ściągnąć hajs? Z przedsiębiorców i kierowców. W normalnych krajach policja nie stoi po krzakach, a żeby zatrzymali to trzeba coś #!$%@?ć faktycznie.
  • Odpowiedz
@gumpa_bobi: kwoty adekwatne, ale są dwa problemy. Pierwszy to taki, że ograniczenia są mocno z dupy, duży procent głównych dróg musiałoby mieć audyt, bo obecne ograniczenia są stawiane tak, jakby miały obowiązywać tylko w ekstremalnych warunkach, np zaśnieżona droga dla samochodu na letnich oponach. Drugi problem, to że policja kontroluje zwłaszcza w takich miejscach gdzie jest pułapka na kierowcy, który nie zwrócił uwagi na znaki (też często kiepsko usytuowane) i
  • Odpowiedz