Aktywne Wpisy
America +154
Szkoda Polski. Jeden z ostatnich krajów w Europie w którym można było normalnie żyć. Głupie społeczeństwo ogłupione przez lewackich globalistów oddało kraj w ręce Berlina, Paryża, Schwaba i Sorosa.
#wybory
#wybory
OCIEBATON +1168
Jacyś 18 letni gówniarze na wykopie mi mówią że głosując na PO wybrałem znowu bandę czworga XD
#!$%@? dzieciaku jak PO rządzili to prosiłeś mamę o 2 zł na picie (pewnie nadal to robisz)
#wybory
#!$%@? dzieciaku jak PO rządzili to prosiłeś mamę o 2 zł na picie (pewnie nadal to robisz)
#wybory
A tak na serio mały apel do was:
Liczba ekspresówek i autostrad w kraju rośnie, jeździmy coraz szybciej. Mimo to zawsze zdarzają się awaryjne sytuacje, a unieruchomiony samochód na poboczu - zwłaszcza w taką pogodę - to sytuacja dla wszystkich uczestników ruchu niebezpieczna. Dlatego minimalizujmy ryzyko i skracajmy do minimum czas postoju, a podczas np. wymiany koła (najczęstsza usterka) dbajmy o bezpieczeństwo swoje, swoich pasażerów i innych kierowców.
1. Sprawdźcie wasze wyposażenie: Czy wasz trójkąt ostrzegawczy z gównolitu po 10 latach w bagażniku nie rozpoczął procesu rozkładu i nie popęka na mrozie przy próbie rozłożenia. Sprawdźcie czy i gdzie macie koło zapasowe, czy jest w nim odpowiednie ciśnienie, gdzie jest lewarek i czy umiecie się nim posługiwać. czy macie klucz do kół i czy też czasem nie jest z materiału, który tylko udaje, że da radę odkręcić zapieczoną śrubę.
2. A propos śrub - dobre zakłady wulkanizacyjne dokręcają śruby od kół z odpowiednim momentem - tak, żeby było bezpiecznie ale też żęby dało się ręcznie takowe odkręcić. Sprawdźcie czy dacie radę, a jak nie to podjeździe do wulkanizatora, żeby przykręcił śruby odpowiednio.
3. Warto w ogóle potrenować wymianę koła - świetna sprawa na randkę - a przy okazji wasz różowy/niebieskie pasek też się może czegoś nauczyć. Przy okazji sprawdźcie gdzie w waszym samochodzie podkłada się lewarek - dla kogoś kto nigdy tego nie robił nie jest to taka oczywista sprawa.
5. Koniecznie powinniście mieć na wyposażeniu samochodu odblaskowe kamizelki - najlepiej kilka. Kosztują 5 zł a robią robotę. Dodatkowo super sprawa mieć latarką czołową, która zawsze będzie w schowku - z Decathlonu za 30 zł albo podstawowy Energizer wystarczy. Dobrze mieć też rękawiczki - nawet zimą nie zawsze ma się swoje.
6. ROZSTAWCIE TRÓJKĄT - na autostradzie/ekspresówce co najmniej 100 m za samochodem. Jeśli macie problemy z określeniem ile to jest 100 m to lepiej rozstawić za daleko niż za blisko. Trójkąt 10 m za samochodem na autostradzie to skrajna głupota - a często widzę takie sytuacje.
7. Osoby niebiorące udziału w usuwaniu usterki niech założą kamizelki i przejdą za barierki. Niech nie siedzą w samochodzie. Najlepiej dać im zadanie rozstawienia trójkąta i pilnowania czy go nie zwiał wiatr. Na wszelki wypadek niech od razu szukają numeru na Assistance w razie czego.
8. Jak już się zorientujecie które koło wymaga wymiany przestawcie samochód odpowiednio. Jeżeli to koło z prawej strony to macie szczęście i będziecie względnie bezpieczni. Jeżeli to koło po lewej stronie przestawcie w miarę możliwości samochód maksymalnie do krawędzi pasa awaryjnego, żebyście nie wystawali na prawy pas przy kucaniu.
9. Po zmianie koła dobrze zjechać na najbliższą stację i na spokojnie sprawdzić czy wszystko dobrze dokręciliście.
Sprawna akcja wymiany koła nie powinna zająć więcej niż 15 minut. Każda niepotrzebna minuta spędzona na pasie awaryjnym - zwłaszcza przy takiej aurze jak obecnie to niepotrzebne ryzyko.
Jeśli samodzielna naprawa jest niemożliwa, albo po prostu nie czujecie się na siłach, albo np. widoczność jest tak słaba, że nie chcecie ryzykować wymiany lewego koła dzwońcie po pomoc natychmiast. Dobrze jest znać numer telefonu do swojego Assistance a nie googlać już w trakcie awarii - nie wszędzie w Polsce jest dobry zasięg. Przy oczekiwaniu na pomoc drogową nadal rozstawienie trójkąta jest OBOWIĄZKOWE i dla własnego bezpieczeństwa powinniście przebywać za barierkami - najlepiej ubrani w odblaskowe kamizelki.
Życzę wam szerokiej drogi, jak najmniej awarii a jak już się mają zdarzyć to w ciepłe letnie bezdeszczowe popołudnie poza trasą szybkiego ruchu.
#samochody #motoryzacja #autostradypolska #bezpieczenstwo #polskiedrogi
Ja wiem że to czasy runflatów, czujników ciśnienia, zestawów naprawczych i dobrego assistance, ale większość uszkodzeń opon (szczególnie na autostradach) to nie nagłe zejście powietrza z całego koła, a powolne uciekanie przez najechanie np. na gwóźdź
A nawet jak jesteśmy ciulem i nie sprawdzimy przed trasą że powietrze nam ucieka, to warto zaopatrzyć się w kompresor do zapalniczki, najlepiej przynajmniej przyzwoity który dobije nam koło
Zachowujcie też odpowiedni odstęp między samochodami. Dacie sobie czas na zauważenie przedmiotu, który może przedziurawić opony.
Infolinie i Telefony do Ubezpieczycieli
https://www.infolinie.org.pl
Może komuś się przyda.
Ostatnio też zauważyłem że ciśnienie potrafi mocno spaść gdy przychodzą niskie temperatury - ostatnio pompowałem opony jakoś jesienią, od tego czasu samochód głównie stał na terenie osiedla bo praca zdalna, a
Ad6. Warto się nauczyć odczytywania oznaczeń ze słupków i korzystać z nich jeśli jest możliwość. W 90% przypadków gdy zatrzymywałem się na autostradzie/ekspresówce przy uszkodzonych pojazdach, ludzie nie potrafili określić swojej lokalizacji.
Niby śmieszne ale kiedyś idę po chodniku a tam jakiś młody synek widzę że się męczy więc pytam czy coś pomoc a on że śrub nie może odkręcić. Tak - odkręcał w prawo.
@nalej_mi_zupy gdzie punkt 4?
EDIT: A nie, sorry, sprawdziłem i jednak wolno :)
Do siebie wezme z tych punktow numer do assitance bo rzeczywiscie nie mam, przyda sie.
Od siebie dodam posiadanie latarki czolowej w aucie, mega przydatna sprawa!
Komentarz usunięty przez autora