Wpis z mikrobloga

@Enfi: Tak, bo większy obwód powoduje to, że koło w czasie 10 sekund obróci się mniej razy niż koło o mniejszym obwodzie. A czujniki podają impulsy do sterownika abs i dalej do prędkościomierza na podstawie prędkości obrotu wieńca zębatego na przegubie. Działają one na zasadzie indukcji magnetycznej.
  • Odpowiedz
@Enfi: Zależy jaki masz profil opony. Jak całkowita średnica (opona + felga) się zgadza to przekłamania nie będzie.

Przykładowo ja mam 215/45 R17 i 195/65 R15 i przekłamanie jest minimalne (15 są minimalnie większe). A fabrycznie u mnie były założone zestawy 205/60 R15, ale były też wypusty z 16 i 17 nawet. W instrukcji obsługi czasami jest podane jakie można mieć rozmiary. Jak nie to w prawie każdym serwisie z
  • Odpowiedz
@stato: Oczywiście też, należy sprawdzić czy opona nie będzie trzeć o nadkole podczas skręcania i czy nie dobija na mocnych nierównościach (gleba) :D
  • Odpowiedz