Wpis z mikrobloga

@Arytmetyk: Kiedyś auto kupiłem z takimi śrubami i połamaną końcówką. Z 10 wulkanizatorów nie pomogło. Jeden miał te nasadki do nabijania. Śruby były tak dokręcone, że chłopu rur brakło do przedłużania klucza, z godzinę się męczyliśmy, przy ostatniej śrubie mu się ta nasadka złamała. Ale śruba poszła xD
  • Odpowiedz
@P4ncernik w citroenie C5 miałem takie śruby w standardzie z jedną nakładką która się #!$%@?ła.

Okazało się że w ASO citroena da się ją kupić za chore pieniądze jeśli wyśle im starą xd
Od "ręki" były tylko używki na olx.

Koło zostało zdjęte metodą siłową i założyłem normalne śruby.
  • Odpowiedz
@v1vAz: Zwykle w bagażniku w zestawie do wymiany koła jest nasadka do klucza. Ja mam takie pudełko z lewarkiem, kluczem do kół i tam też jest nasadka do śrub antykradzieżowych.
  • Odpowiedz
@v1vAz a nie możesz sobie kupić nasadki? Będziesz miał na przyszłość, zawsze to jakieś zabezpieczenie, lepsze gorsze ale zawsze to lepsze niż nic, jak nie chcesz to tylko spaw albo nabij to na klucz i spróbuj odkręcić
  • Odpowiedz
@v1vAz nasadka jest w samochodzie na bank, poszukaj dobrze, niektóre auta miały mc garda w standardzie na wyposażeniu, moim zdaniem będzie w bagażniku, zapewne w tym styropianowe.
  • Odpowiedz
@v1vAz: Takie śruby produkuje polska firma. W aucie najprędzej w bagażniku powinien być adapter. Jeżeli nie to zadzwoń do poprzedniego właściciela.
  • Odpowiedz
@v1vAz: nasadki 12 konnte ewentualnie zestaw do zbijania śrub tego typu a jak nie masz to na wulkanizację za 4 może z 50 dyszek skasują jak się podejmą, jak to Alu to już gorzej a jak stał to na spawać nakrętkę jakąś,
  • Odpowiedz
Wypierdziel to. 90% zakładów co wymienia koła tego nie ogarnia i Ci to zniszczą. Ja przez to w cholerę kasy straciłem. Są takie specjalne nasadki do usuwania takich rozwalonych śrub. W dzisiejszych czasach prędzej Ci całe auto ukradną niż koła.
  • Odpowiedz
  • 0
@v1vAz możesz spróbować naciąć przez środek szlifierka i odkręcić odpowiednio dużym płaskim wkrętakiem, ale jak dowalone to możesz połamać śrubę albo wkrętak
  • Odpowiedz
@v1vAz nakładasz na śrubę większą nakładkę i walisz młotkiem, aż nabijesz i odkrecasz, ale potem miej nową śrubę. Nawet jak ktoś ma oryginalną nakładkę do odkręcania to warto wozić młotek i większą nasadkę bo te orginalne mogą się złamać przy odkręcaniu
  • Odpowiedz