Wpis z mikrobloga

Mireczki poratujcie co brać #samochody .
Potrzebuję coś większego (wyższego), w automacie. Benzyna lub benzyna + LPG lub hybryda.

Nie planowałem zmiany auta, mój #peugeot407 spisywał się bardzo przyzwoicie, nie był w ogóle awaryjny.
No i niestety tak się złożyło że nie z mojej winy miałem w weekend sporą szkodę (będzie całka jak nic).

Co brać? Używki drogie, nowe drogie.
Wziąłbym #leasing ale jak wiadomo w polskim łagrze skończy się wykup prywatny w obecnej formie, więc żaden to deal, jedynie nisko oprocentowany "kredyt".
Hajs mam, nawet na nowe auto, ale nie chciałbym raczej wydawać gotówką więcej jak 60-70k.

Z jednej strony wziąłbym grata do 10-20k, ale wiem że nie będzie spisywał się tak mało awaryjnie jak mój (w rodzinie od ponad 11 lat).
Z drugiej strony może bym trochę dołożył i kupił coś w okolicach 30k, ale wiadomo - 5-10 latki, spore przebiegi, więc się zacznie - rozrząd, sprzęgło/dwumasa, olej, olej w skrzyni, hamulce etc. i wyjdzie dodatkowo +5-10k.
Z trzeciej strony wziąłbym coś nowego, nawet jakiegoś gówniaka typu #dacia sandero stepway w kredycie 50/50 (za ~70k można dostać coś sensownego w automacie CVT).

Nie jestem wybredny, nie ścigam się, nie oczekuję motoru 3.0 z 300KM. Jeżdżę trochę po mieście (zakupy kilka km od domu), czasem do pracy krótki odcinek (2km, ale przeważnie pokonuję go z buta) i najwięcej krajówki/wojewódzkie (60KM do rodziców na wieś, spokojna droga).

#motoryzacja
Namyslaw - Mireczki poratujcie co brać #samochody .
Potrzebuję coś większego (wyższe...

źródło: comment_1632206068e2XHYTZ9pxl7jfm2eHBqcd.jpg

Pobierz
  • 58
@revoolution: no właśnie w kierunku leasingu mimo wszystko się skłaniam i na 50% leasing właśnie wezmę. Musiałbym jednak pokalkulować co się bardziej opyla:
- brać leasing i zostawić w firmie (przy sprzedaży PIT + VAT od sprzedaży)
- brać leasing, wykup prywatny, czekanie 5 lat (niestety już nie 6msc jak poprzednio) i sprzedaż prywatna bez podatku

W sumie jakbym brał coś nowego na powiedzmy 3-4 lata leasingu, później wykup prywatny i
@kowal258 @barteb dzięki za info. CH-R też brałem pod uwagę, podoba mi się z zewnątrz.
Ale jednak widoczność też jest dla mnie istotna, szczególnie że biorę automat również dlatego żeby narzeczona nie bała się usiąść za kółko mojego auta ;).
@kowal258:

najwięcej krajówki/wojewódzkie (60KM do rodziców na wieś, spokojna droga)

W mojej opini bardzo nieprzyjemne auto do jazdy miejskiej


@kowal258: widzisz gdzieś zbieżność w tych zdaniach, bo ja nie ? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

z resztą, sam coś zaproponuj
@dzana: właśnie TFSI/TSI straszni się boję ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Na francuzy tak się psioczy, a nastukane miałem prawie 300k (najpewniej jak był ściągany z zagranicy był jeszcze kręcony), i w sumie poza eksploatacją, to dwumasę wymieniałem xD. Reszta dziewicza.
@kuncfot: też miałem 03 1.4 tsi, świetne auto, świetny silnik, 100 tys i nic się nie działo, mechanik przy sprzedaży powiedział, że w zasadzie nowe auto, drugie tyle zrobi bez najmniejszego problemu. Cały czas żałuję, że sprzedałem.
w automacie CVT


@Namyslaw: pomimo, że typ skrzyni CVT to najlepszy z punktu widzenia silnika rodzaj skrzyni to jednak unikaj tego jak ognia. Głównie ze względu na potencjalne problemy. Jeżeli już CVT to tylko w wersji eCVT czyli hybrydy Toyoty, tam nie ma problemów.

@AndyAnderson: diesel odpada. Nie żebym nie lubił jego kultury pracy (miałem 1.6HDI, palił całe nic - 6-8L), ale diesel jest na cenzurowanym i wiem że późniejsza odsprzedaż diesla za 5-8 lat vs odsprzedaż benzyny jest na plus dla benzyny.
Wchodzą elektryki, diesel będzie miał pewnie coraz to większe ograniczenia w poruszaniu się, a nie biorę auta za 1-3 lata.