Wpis z mikrobloga

  • 23
Kto ma pierszeństwo?

Lewy pas stoi, korek.
Auto 2 wpusciło auto nr 1.
Jadę autem 3, mam włączony kierunek w prawo.
Kobieta w aucie 4 jedzie tuż za 2 i nie zostawia miejsca aby się włączyć.

Ja próbuję się włączyć będąc juz na końcu lewego pasa.

Co w przypadku kolizji auta 3 i 4?

#suwak #jazdanasuwak #prawo #drogi #polskiedrogi #samochody #przepisydrogowe #pytaniedoeksperta
kmlbnd - Kto ma pierszeństwo? 

Lewy pas stoi, korek.
Auto 2 wpusciło auto nr 1.
Jadę...

źródło: comment_163185794222KRoK9Lvua8jQ0pIpHF15.jpg

Pobierz
  • 200
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 286
@kmlbnd: 4 ma pierwszenstwo bo nie zmienia pasa. Przy stluczce ubezpieczenie 3jki płaci. 4ka moze dostac ewentualnie mandat za brak jazdy na suwak.
  • Odpowiedz
via Android
  • 51
@kmlbnd: 4 ma pierwszenstwo bo nie zmienia pasa. Przy stluczce ubezpieczenie 3jki płaci. 4ka moze dostac ewentualnie mandat za brak jazdy na suwak.


Czyli cala ta kampania jazdy na suwak to nie ma żadnego podłoża prawnego?
  • Odpowiedz
@kmlbnd: 3 musi znaleźć się w miejscu, gdzie jest jeden, wcześniejsza zmiana pasa psuje sens suwaka.
W razie kolizji 3 dostanie za spowodowania kolizji, a 4 za niezastosowanie się do obowiązku jazdy na suwak. Winnym kolizji 3.
  • Odpowiedz
via Android
  • 2
@kmlbnd czekasz aż 1 się włączy na prawy pas następnie jeżdżając między 2 a 4


Tylko między 2 a 4 brak miejsca bo kierowca czwórki to blondi w pośpiechu i z fajkiem w buzi
  • Odpowiedz
Czyli cala ta kampania jazdy na suwak to nie ma żadnego podłoża prawnego?


@kmlbnd: Przy utrudnionym ruchu typu korek masz obowiązek wpuścić natomiast jedziesz swoim pasem i masz pierwszeństwo i tak. To tak jak z wpuszczaniem autobusu włączającego się do ruchu.
  • Odpowiedz
@kmlbnd: Szczerze to nie wiem jak to działa w razie kolizji, ale jak dla mnie to zmieniasz pas i musisz się upewnić, że masz czysty wjazd. Co nie zmienia sytuacji, że jak 4 nie wpuszcza 3 to jest najzwyklejszym #!$%@? / #!$%@?ą. W UK gdzie mieszkam można nagrywać łamanie przepisów na kamerach i statystycznie jedno na pięć zgłoszeń kończy się mandatem.
  • Odpowiedz
Przy utrudnionym ruchu typu korek masz obowiązek wpuścić natomiast jedziesz swoim pasem i masz pierwszeństwo i tak. To tak jak z wpuszczaniem autobusu włączającego się do ruchu.


@eiaculatiopraecox: Pierwszeństwo jadącego swoim pasem wynika tylko i wyłącznie z obowiązku ustąpienia pierwszeństwa przez pojazd zmieniający pas ruchu (art. 22 ust. 4). Nie ma żadnego przepisu mówiącego, że "jadący swoim pasem ma pierwszeństwo".

Po nowelizacji i wprowadzeniu obowiązkowej jazdy na suwak, kierowca jadący pasem,
  • Odpowiedz
Zgodnie z tą zmianą, kierowca zmieniający pas ruchu "na suwak" nie ma już obowiązku ustępowania pierwszeństwa pojazdowi na pasie, na który wjeżdża. Został zwolniony z tego obowiązku.


@reksiuzgdyni: Czyli powstał kolejny generator sytuacji niejasnych i spornych. Bo "zmniejszona prędkość na jezdni" będzie mogła być poddana interpretacji w każdym wątpliwym przypadku.
  • Odpowiedz
@eiaculatiopraecox: Kwestia "zmniejszonej prędkości na jezdni" to zupełnie inny temat. Rozumiem, że na potrzeby tej dyskusji zakładamy, że ta "zmniejszona prędkość" występuje i jazda na suwak ma zastosowanie. Tak samo jak zakładamy, że pas zanika i pojazd nr 3 zmienia pas bezpośrednio przed miejscem zanikania pasa. Czyli zakładamy, że przesłanki do jazdy na suwak są spełnione
  • Odpowiedz
@eiaculatiopraecox: Swoją drogą dziwi mnie to ciągłe czepianie się zwrotu "zmniejszona prędkość na jezdni". Od lat w jednym z podstawowych przepisów ruchu drogowego, czyli definicji ustąpienia pierwszeństwa, mamy napisane, że nie można zmusić innego kierującego do "istotnej zmiany prędkości". "Istotna zmiana prędkości" jest pojęciem równie nieprecyzyjnym co "znaczne zmniejszenie prędkości", a mimo to jakoś ten przepis nie wzbudza od lat żadnych kontrowersji.
  • Odpowiedz