Wpis z mikrobloga

Kto ma pierszeństwo?

Lewy pas stoi, korek.
Auto 2 wpusciło auto nr 1.
Jadę autem 3, mam włączony kierunek w prawo.
Kobieta w aucie 4 jedzie tuż za 2 i nie zostawia miejsca aby się włączyć.

Ja próbuję się włączyć będąc juz na końcu lewego pasa.

Co w przypadku kolizji auta 3 i 4?

#suwak #jazdanasuwak #prawo #drogi #polskiedrogi #samochody #przepisydrogowe #pytaniedoeksperta
kmlbnd - Kto ma pierszeństwo? 

Lewy pas stoi, korek.
Auto 2 wpusciło auto nr 1.
Jadę...

źródło: comment_163185794222KRoK9Lvua8jQ0pIpHF15.jpg

Pobierz
  • 200
@kmlbnd: Szczerze to nie wiem jak to działa w razie kolizji, ale jak dla mnie to zmieniasz pas i musisz się upewnić, że masz czysty wjazd. Co nie zmienia sytuacji, że jak 4 nie wpuszcza 3 to jest najzwyklejszym #!$%@? / #!$%@?ą. W UK gdzie mieszkam można nagrywać łamanie przepisów na kamerach i statystycznie jedno na pięć zgłoszeń kończy się mandatem.
Przy utrudnionym ruchu typu korek masz obowiązek wpuścić natomiast jedziesz swoim pasem i masz pierwszeństwo i tak. To tak jak z wpuszczaniem autobusu włączającego się do ruchu.


@eiaculatiopraecox: Pierwszeństwo jadącego swoim pasem wynika tylko i wyłącznie z obowiązku ustąpienia pierwszeństwa przez pojazd zmieniający pas ruchu (art. 22 ust. 4). Nie ma żadnego przepisu mówiącego, że "jadący swoim pasem ma pierwszeństwo".

Po nowelizacji i wprowadzeniu obowiązkowej jazdy na suwak, kierowca jadący pasem,
Zgodnie z tą zmianą, kierowca zmieniający pas ruchu "na suwak" nie ma już obowiązku ustępowania pierwszeństwa pojazdowi na pasie, na który wjeżdża. Został zwolniony z tego obowiązku.


@reksiuzgdyni: Czyli powstał kolejny generator sytuacji niejasnych i spornych. Bo "zmniejszona prędkość na jezdni" będzie mogła być poddana interpretacji w każdym wątpliwym przypadku.
@eiaculatiopraecox: Swoją drogą dziwi mnie to ciągłe czepianie się zwrotu "zmniejszona prędkość na jezdni". Od lat w jednym z podstawowych przepisów ruchu drogowego, czyli definicji ustąpienia pierwszeństwa, mamy napisane, że nie można zmusić innego kierującego do "istotnej zmiany prędkości". "Istotna zmiana prędkości" jest pojęciem równie nieprecyzyjnym co "znaczne zmniejszenie prędkości", a mimo to jakoś ten przepis nie wzbudza od lat żadnych kontrowersji.